Alfa Forex

Raport opublikowany przez Australijską Komisję ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) stwierdził, że wielu Australijczyków padło w zeszłym roku ofiarą oszustw związanych z kryptowalutami. Straty miały wynieść ponad 2,1 mln dolarów australijskich.

W dokumencie podsumowującym oszustwa inwestycyjne w 2017 roku czytamy, że wpływ na Australijczyków, jeśli chodzi o oszustwa kryptowalutowe rósł równolegle do “wartości” i popularności Bitcoina w IV kw. zeszłego roku.

“Oszuści co roku zmieniają strategię i znajdują sposoby na wykorzystanie popularnych trendów, nowych platform, nowych sposobów komunikacji, produktów zanikających, zmian w ustawodawstwie lub nowych możliwości inwestycyjnych” – napisał ACCC.

Między styczniem a wrześniem 2017 r. zgłoszono straty w wysokości około 100 tyś. AUD miesięcznie na skutek oszustw, w które zaangażowane były tokeny kryptograficzne. W samym tylko  grudniu 2017 r. witryna  Scamwatch – z informacjami o oszustwach – zgłosiła straty przekraczające 700 tys. AUD. Średnia zgłoszona strata również wzrosła z 1 885 AUD w styczniu do 13 205 AUD w grudniu, jak podał ACCC.

“W miarę wzrostu wartości kryptowalut, zwiększała się liczba oszustw,” kontynuowano raport. “Do końca roku raporty o stratach związanych z walutami krytycznymi przekroczyły 2,1 mln USD, ale podobnie jak w przypadku innych oszustw jest to prawdopodobnie wierzchołek góry lodowej”.

Według ACCC, przykłady oszustw związanych z kryptowalutami w 2017 r. obejmowały fałszywe oferty wstępne monet (ICO), które rzekomo miały być wprowadzeniem na rynek nowego tokenu. Inne oszustwa wykorzystywały ogólne niezrozumienie tematu kryptowalut w zakresie kupna i sprzedaży tokenów oraz typowe schematy piramid finansowych.

“Nie wszystkie oszustwa związane z Bitcoinem i jego pochodnymi dotyczyły ofiar usiłujących zainwestować w tokeny lub ICO. Wiele oszustw dotyczyło również fałszywych “okupów” lub prób wyłudzenia środków, które w przypadku anonimowej sieci kryptowalutowej są o wiele łatwiejsze.

W sumie, ACCC poinformował Australijczyków, że w 2017 r. stracili 340 mln USD na rzecz oszustów, co stanowi największą wartość od czasu prowadzenia statystyk. W 2017 r. do ACCC, australijskiej internetowej sieci zgłaszania cyberprzestępczości (ACORN) oraz innych federalnych i stanowych agencji rządowych wpłynęło ponad 200 000 sprawozdań dotyczących oszustw.

“Niektóre oszustwa stają się bardzo wyrafinowane i trudne do wykrycia. Oszuści wykorzystują nowoczesne technologie, takie jak media społecznościowe, aby kontaktować się z ofiarami. W ostatnich latach doniesienia wskazują, że oszuści stosują agresywne techniki zarówno przez telefon, jak i online” – powiedziała wiceprzewodnicząca ACCC Delia Rickard.

Według ACCC, w 2017 roku Scamwatch otrzymał prawie 33 000 zgłoszeń o oszustwach podszywających się pod inne osoby w oparciu o groźby. Powiedziano, że ponad 4,7 mln AUD zostało utraconych, a ponad 2 800 osób przekazało swoje dane osobowe tym oszustom.

STO

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here