Naga Markets



Drago Entertainment [DGE], The Dust [THD] – Gorące spółki dniaWynikami za drugi kwartał pochwaliła się wczoraj ATM Grupa. Spółka odnotowała w tym okresie 4,83 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,64 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5,78 mln zł wobec 3,12 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 58,45 mln zł wobec 35,11 mln zł rok wcześniej. Równie doskonale wygląda zestawienie za całe pierwsze półrocze, w którym spółka wypracowała 9,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 7,24 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 111,39 mln zł w porównaniu z 85,8 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA w I półroczu wyniósł 20,61 mln zł wobec 21,38 mln zł rok wcześniej. Mamy więc niemal 30% wzrost przychodów, pochodzący z niemal wszystkich obszarów działalności firmy. Głównym źródłem przychodów grupy kapitałowej ATM Grupa jest produkcja telewizyjna.



Próba wybicia oporu

Za pierwsze półrocze 2021 roku przychody ze sprzedaży pochodzące od zewnętrznych kontrahentów wyniosły w tym segmencie 73 757 tys. zł, co stanowi 66,2% przychodów ze sprzedaży ogółem. Na wykresie wszystko wskazuje na trwający proces wybicia ceny na nowe maksima.

atm grupa


Dołącz do największej grupy dyskusyjnej na Facebooku poświęconej GPW: Zyskowna strona giełdy prowadzonej przez Comparic.pl. Zapraszamy do jej aktywnego tworzenia!

Nadal w korekcie

Dobrymi wynikami za drugi kwartał pochwalił się także odzieżowy Monnari Trade. Spółka w II kwartale miała 9,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,17 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 5 mln zł wobec 11,7 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 49,46 mln zł wobec 39,39 mln zł rok wcześniej. Cały czas trwa więc etap odbudowy wyników po okresie pandemii i kilku lockdownów. Sumując wyniki za całe pierwsze półrocze, Monnari wypracował 3,65 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 17,93 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 91,74 mln zł w porównaniu z 93,17 mln zł rok wcześniej.

monnari

Wydaje się, że Monnari ma jeszcze przestrzeń do poprawy w handlu internetowym. Mimo wzrostu przychodów z tego kanału o 32% w pierwszym półroczu, nadal stanowi to zaledwie około 20% całości przychodów firmy. Na wykresie od maja cały czas trwa korekta, w której mieliśmy już dwie próby wybicia na nowe maksima. Nadal jednak opór przy 3,35 zł pozostaje nienaruszony.

Autor poleca również:

invest



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here