Naga Markets



Atal [1AT], VRG S.A. [VRG] – Gorące spółki dniaDeweloper specjalizujący się w budownictwie kompleksów mieszkaniowych Atal, pokazał w poniedziałek wyniki sprzedażowe. Od stycznia do września Atal zakontraktował 2 083 lokale w 10 projektach w różnych miastach. “Wyniki kontraktacji potwierdzają, że sprzedaż na rynku pierwotnym znajduje się na wysokim i satysfakcjonującym poziomie. Nadzwyczajna sytuacja związana z pandemią silnie wpłynęła na panujące warunki gospodarcze i administracyjne, jednak wyspecjalizowane podmioty dywersyfikujące projekty deweloperskie i utrzymujące odpowiednią podaż, notują bardzo dobre wyniki sprzedaży.

  • Atal utrzymuje dobre wyniki
  • Spodziewa się 2,8 tys. sprzedanych mieszkań do końca roku
  • VRG z niższymi przychodami

Pierwotny rynek mieszkaniowy pozostaje stabilny, a sytuacja od strony popytowej niezmiennie jest zdrowa” – powiedział prezes Zbigniew Juroszek. Spółka spodziewa się, że w całym 2020 roku liczba podpisanych umów deweloperskich wyniesie ok. 2,8 tys. wobec 2 083 w okresie styczeń-wrzesień.

Atal spodziewa się dobrego ostatniego kwartału

Na wykresie mamy do czynienia z korektą, a cena oscyluje przy czytelnym poziomie wsparcia. Dobra sytuacja w branży sprawia, że spółki te powinny nadal mieć przestrzeń do odrabiania strat.

atal


Dołącz do największej grupy dyskusyjnej na Facebooku poświęconej GPW: Zyskowna strona giełdy prowadzonej przez Comparic.pl. Zapraszamy do jej aktywnego tworzenia!

VRG pokazuje wyniki

Wyniki za wrzesień pokazał wczoraj także producent odzieży, spółka VRG. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte we wrześniu wyniosły ok. 75,2 mln zł i były niższe o ok. 5,1% r/r. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-wrzesień 2020 roku wyniosła około 621,7 mln zł i była niższa o około 15,5% r/r.

Dzieląc wyniki na segmenty, mamy niemal 10% spadek jeżeli chodzi o odzież (20,1% spadku od początku roku), i wzrost o 7,4% w segmencie jubilerskim (od początku roku spadek o 5,1%). Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta we wrześniu 2020 roku wyniosła około 51,9% i była niższa od marży osiągniętej we wrześniu 2019 roku o około 1,1 pkt proc.

vrg

W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-wrzesień 2020 wyniosła około 48,2% i była niższa o 3,1 pkt proc. od marży osiągniętej rok wcześniej. Warto dodać, że z powodu pandemii spółka przewidywała około 20% spadek sprzedaży, który następnie został zmieniony na około 15% utraty przychodów rok do roku. Na wykresie mamy lokalny kanał wzrostowy i kurs powinien powoli wzrastać. W szerszym spojrzeniu wydaje się, że branża odzieżowa będzie musiała jeszcze poczekać na lepsze czasy.

Przeczytaj również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here