Naga Markets



Artifex Mundi [ART], BoomBit [BBT] – Gorące spółki dniaProducent gier komputerowych, spółka Artifex Mundi poinformowała wczoraj o wynikach za II kwartał. W tym okresie firma odnotowała 3,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec 680 tys. rok wcześniej przy 7,74 mln zł przychodów wobec 4,11 mln zł rok wcześniej. Spółka szacuje także, że EBITDA bez zdarzeń jednorazowych i bez wpływu MSSF 16 wyniosła 6 mln zł w II kw. wobec 2,88 mln zł rok wcześniej.

  • Artifex Mundi odnotował 3,4 mln zł zysku netto w II kwartale
  • BoomBit z korektą po dotarciu na historyczne szczyty

W I półroczu 2020 r. przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 13,36 mln zł, co stanowi wartość o 65% większą niż w odpowiednim przedziale czasu roku 2019. Zysk netto w omawianym okresie wyniósł 4,81 mln zł, co oznacza wzrost o 309% w stosunku do analogicznego okresu roku 2019. Głównym powodem wzrostu przychodów była sprzedaż gier oraz osłabienie złotego wobec dolara co jest korzystne dla całej branży.

Artifex Mundi potwierdza mocne wyniki

Wyniki są rewelacyjne i nie dziwi silny wzrost notowań. Obecnie jednak popyt będzie zmagał się z czytelnym oporem na wykresie tygodniowym w rejonie 11 zł. Nie można więc wykluczyć korekty przed ewentualnymi dalszymi wzrostami.

artifex


Dołącz do największej grupy dyskusyjnej na Facebooku poświęconej GPW: Zyskowna strona giełdy prowadzonej przez Comparic.pl. Zapraszamy do jej aktywnego tworzenia!

BoomBit na razie zatrzymany przy kluczowym oporze

Z kolei wynikami za lipiec pochwalił się inny producent gier, spółka BoomBit. Łączne przychody w lipcu wyniosły 9,8 mln zł, co oznacza wzrost o 8% m/m. Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie 4,7 mln zł, a więc o 4% więcej niż w czerwcu. W lipcu łączna liczba pobrań gier grupy BoomBit wyniosła około 19 mln (w porównaniu do ok. 15 mln w czerwcu 2020). Na koniec lipca łączna liczba pobrań gier przekroczyła poziom 127 mln licząc od początku 2020 roku.

Narastająco za 7 miesięcy bieżącego roku szacunkowe przychody wyniosły ok. 80 mln zł (49,7 mln zł w całym 2019). Nakłady marketingowe w tym okresie wyniosły ok. 40 mln zł wobec 13 mln zł w całym 2019 roku. Wyniki są więc bardzo mocne rok do roku, jednak nie są już zaskoczeniem. Widać to na wykresie, gdzie kurs nie jest w stanie wybić historycznych maksimów, stąd też ruch korekcyjny.

boombit

Być może popyt na akcje zwiększy się za jakiś czas, przy okazji zbliżania się debiutu “Idle Inventor Factory Tycoon”. Warto tu dodać, że ostatnia wydana gra „Bike Jump” odnosi spory sukces i już została pobrana ponad 3 mln razy. Podobnie przyjął się „Car Mechanic”, która pobrano już 6 mln razy. Ponadto, kilka miesięcy temu spółka nawiązała współpracę z kilkoma zewnętrznymi developerami gier mobilnych, co powinno przekładać się na liczne, ciekawe pomysły na nowe gry.

Przeczytaj również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here