Naga Markets

Forex Broker Comparic

19 marca 2013

Wczoraj miała miejsce awaria u kilku brokerów używających MT4. Winnym okazało się prawdopodobnie MetaQuotes: MetaQuotes – co się dzisiaj dzieje u wielu brokerów.

O wyjaśnienia i opis tego jak z awarią radził sobie popularny w Polsce broker Armada Markets poprosiłem Jakuba Araszkiewicza Country Managera na Polskę:


Comparic.pl: Kiedy zorientowaliście się, że coś się dzieje?

Jakub Araszkiewicz: Wczoraj w okolicach godziny 10:15 łączność z serwerem PrimeXM została na kilkanaście sekund zerwana. Po ponownym połączeniu pierwsze co rzuciło nam się w oczy to fakt, iż ilość pozycji naszych Klientów zmalała mniej więcej o 2/3. Kilka minut po tym zaczęły spływać pierwsze maile i telefony.

Comparic.pl Jakie były Wasz początkowe działania?

Jakub Araszkiewicz: Początkowe działania polegały na informowaniu Klientów, że wiemy o istnieniu problemu technicznego, ale nie dostaliśmy jeszcze żadnej informacji, jakie są jego przyczyny. Dalej, wraz z rozwojem sytuacji i kolejnymi komunikatami od PrimeXM, informowaliśmy Klientów o postępach i o procedurach związanych z reklamacją.

Comparic.pl: Kiedy było wiadomo co się stało i po czyjej stronie leży wina?

Jakub Araszkiewicz: Pierwsze, nieoficjalne jeszcze ustalenia pojawiły się po około pół godziny od powstania awarii.

Comparic.pl: Jak zostało to rozwiązane?

Jakub Araszkiewicz: Z informacji które nam przekazano wynikało, że programiści Metaquotes dostali dostęp do serwerów PrimeXM i naprawiali usterkę.

Comparic.pl: Co możecie zrobić, żeby zabezpieczyć się przed takimi sytuacjami w przyszłości?

Jakub Araszkiewicz: W przypadku awarii w jednej z serwerowni PrimeXM, cały ruch przekazywany jest do drugiej lokacji i wtedy praca może odbywać się bez większych zakłóceń. W tej konkretnej sytuacji,  przełączenie nie dałoby żadnych skutków gdyż obydwie lokalizacje posiadały zaktualizowany software do tej samej, powodującej problemy wersji.

Comparic.pl Ile i jakiego typu reklamacje wpłynęły z Polski? Jak zostały załatwione?

Jakub Araszkiewicz: W tej chwili z Polski spłynęła już znaczna część reklamacji, co jakiś czas pojawiają się też nowe. Konkretnych ilości podać niestety nie mogę. Większość z nich odnosiła się do zdublowanych pozycji z prośbą o ich anulowanie. Pozostałe tyczyły się błędów przy realizacji poziomów TP/SL podczas braku łączności z serwerem. Wszystkie takie reklamacje zostały rozpatrzone przez nas pozytywnie i środki zostały już zwrócone na konta naszych Klientów.


Na pewno cieszy sprawne rozwiązanie reklamacji przez Armadę. Ja również złożyłem jedną dotyczącą zdublowanych pozycji i została ona sprawnie wyjaśniona.

Przypominam, że z Comparic.pl przysługuje 5% automatycznej zniżki prowizji w Armada Markets: LINK





Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



Poprzedni artykułWejście numer 9-12 w marcu Strategia EUR/USD Weekly S/R
Następny artykułFxSalt – opis awarii z 18 marca 2013 ze strony kolejnego brokera
Redaktor Naczelny Comparic.pl. Trader od 2003r., zawodowo od 2006r. na rynku Forex. Zwolennik technicznego podejścia do rynków - obecnie skupia się na technice Ichimoku oraz Price Action, z której prowadzi szkolenia i seminaria. Szczególną uwagę w tradingu zwraca na korzystny stosunek zysku do ryzyka. Prelegent na wielu konferencjach dotyczących inwestowania na rynkach kapitałowych, jako wykładowca współpracuje z największymi brokerami w Polsce i na świecie. Wiceprezes Fundacji FxCuffs - Edukacja i Rozwój Rynków Finansowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here