Naga Markets



Arena.pl nie obawia się konkurencji ze strony Amazona i planuje dalszy rozwój – rozmowa z Marią BogajewskąRok 2020 był dla branży e-commerce niewątpliwie przełomowy, jednak na horyzoncie rysują się kolejne kluczowe wydarzenia w postaci wyczekiwanego debiutu Amazona, który to może poważnie namieszać na polskim rynku. Jak podkreśla prezes Arena.pl Maria Bogajewska, w rozmowie z Comparic24, spółka nie obawia się konkurencji ze strony amerykańskiego giganta, ponieważ nie jest to ich bezpośrednia konkurencja. Ostatni rok spółka zakończyła stałymi wzrostami sprzedaży w każdym miesiącu i wynik ten planuje podtrzymać w kolejnych miesiącach.

  • Z perspektywy Arena.pl potencjalny debiut Amazona nie wpłynie w znaczący sposób na działalność spółki.
  • Od marca 2020 spółka regularnie (miesiąc w miesiąc) zwiększa swoją sprzedaż.
  • Model biznesowy firmy zakłada operowanie na niskich prowizjach, tak aby zachęcić wystawców do oferowania konkurencyjnych cen, co ma przyciągnąć klientów.

Te artykuły również Cię zainteresują




Arena.pl – Polski podmiot na rynku e-commerce

Arena.pl działa w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, a od 2016 roku spółka notowana jest na mały rynku NewConnect, gdzie zadebiutowała 24 lutego. Platforma wystartowała z ponad 2 milionami produktów od 300 profesjonalnych sprzedawców w 56 kategoriach oraz podkategoriach, natomiast sama inwestycja została sfinansowana przez kapitał polskiego pochodzenia.

Zobacz również: GPW vs Europa – jak rodzima giełda wypada na tle reszty kontynentu?

– Arena.pl jest to platforma zakupowa typu market place, czyli tak jak państwo znają Amazon, eBay, Allegro, ale oczywiście różnimy się kilkoma ważnymi kwestiami, mianowicie u nas sprzedawcy, którzy wystawiają towar, to są wyłącznie sprzedawcy profesjonalni, czyli tacy, którzy posiadają numer NIP, mają własną działalność gospodarczą czy też prowadzą handel w ramach spółki. Wystawiamy tylko i wyłącznie produkty nowe, tak więc u nas nie ma produktów używanych. Kolejną istotną zmianą Arena.pl jest to, że bardzo stara się (i pilnuje tego), abyśmy proponowali sprzedawcą najniższą prowizję dostępną na rynku i to jest tylko i wyłącznie prowizja za sprzedaż. – tak działalność spółki i podstawowe różnice od pozostałych przedmiotów określiła Maria Bogajewska.

Operowanie na niskich prowizjach ma zachęcać sprzedawców do oferowania swoich produktów po konkurencyjnych cenach na platformie, co ma przełożyć się na przyciągnięcie klientów, a więc i finalny sukces firmy. Warto również wskazać, że firma stara się przeprowadzać weryfikację firm pragnących sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem platformy, tak aby zmaksymalizować w ten sposób bezpieczeństwo zawieranych transakcji.

Pandemia wspiera spółkę

Pandemia koronawirusa w przypadku branży e-commerce okazała się pozytywnym impulsem wzrostowym. Nie inaczej jest w przypadku spółki Arena.pl. Jak wskazuje Maria Bogajewska, prezes firmy, w początkowym okresie (tj. 1 lockdownu) wyraźnie wzrosła liczba rejestrowanych podmiotów (przedsiębiorców oferujących usługi). Co warte zaznaczenia, rejestracji dokonywały również firmy, które nigdy wcześniej nie prowadziły działalności online.

– Mieliśmy bardzo udany rok pod kątem sprzedaży. W marcu bardzo podwyższyła nam się sprzedaż w kategorii zdrowie i to było widoczne, że towarem pierwszej potrzeby stały się maseczki i płyny do dezynfekcji, wszelkiego rodzaju tego typu produkty. Co więcej, to się jeszcze zwiększyło w momencie, kiedy na podstawie rozporządzenia ministra zdrowia allegro i eBay mieli zakaz dopuszczania tego typu towarów do sprzedaży (my nie byliśmy takim zakazem objęci). I to był pierwszy rzut, pierwszy lock down. A później wróciły pozostałe kategorie do dobrej sprzedaży i było widać, że ta sprzedaż jest lepsza, co było związane z zamknięciem galerii handlowych, ale i obawą ludzi przed zakupami stacjonarnymi. Od marca miesiąc w miesiąc liczyliśmy wzrosty sprzedażowe. – tak wpływ pandemii na działalność spółki opisała jej prezes.

Odzwierciedleniem dobrego roku może być również fakt, że w 2020 zwiększona została liczba pracowników w spółce, których obecnie jest ok. 25, a dodatnie zmiany wystąpiły w każdym dziale. Brak planów redukcji zatrudnienia a wręcz plany jego wzrostu w obecnych realiach wskazują, że spółka (zresztą analogicznie jak inne podmioty e-commerce) jest beneficjentem „nowej rzeczywistości”.

Nowa konkurencja na horyzoncie

Jednym z najważniejszych wydarzeń w nadchodzącym czasie będzie planowany debiut Amazona, który według wielu obserwatorów może poważnie namieszać w polskim e-commerce. Choć nie zostały podane konkretne daty, to przypuszcza się, że wydarzenie to może mieć miejsce jeszcze w tym roku, choć warto wskazać, że pierwotnie o ich wejściu na rynek mówi się od kilku lat, dlatego też należy ostrożnie podchodzić do szacowania tej daty bez oficjalnych zapowiedzi.

Niemniej, niezależnie od tego, kiedy dokładnie to nastąpi, ich debiut na polskim rynku będzie odczuwalny dla branży. Jak wskazuje rozmówczyni Comparic24, Maria Bogajewska, wiele zależy od samego Amazona, i tego, jak planują działać na rynku polskim. Jeśli zdecydują się na przygotowanie specjalnej oferty dla sprzedawców/kupujących, to zapewne zabiorą część e-commercowego tortu dla siebie, co odbije się (prawdopodobnie) przede wszystkim na allegro. Sam portal Arena.pl nie jest bezpośrednią konkurencją (m.in. ze względu na pozycję i skalę działalności), więc sam debiut nie powinien być dla spółki dużym zagrożeniem – podkreśla prezes Arena.pl

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs bitcoin | theppro sklep | kurs bitcoina | bitcoin kurs 2019 | bitcoin prognoza |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here