Naga Markets


Logo Apple w siedzibie sklepu spólkiW obliczu systematycznego spadku sprzedaży iPhone’ów, Apple wielokrotnie wskazywał, że będzie coraz bardziej polegać na usługach dla zachowania przyszłego wzrostu przychodów. Jak zauważa analityk Daniel Ives z firmy inwestycyjnej Wedbush Securities, żeby pokonać Netflix czy Amazon w produkcji wideo Apple musiałby kupić cały Hollywood.


Zobacz również: Używasz produktów Apple? Uważaj na swoje kryptowaluty!

Apple systematycznie zwiększa zaangażowanie w usługi

Spółka planuje stworzyć swoją własną produkcje filmów video poprzez zakup odpowiedniego studia. Ma to zapewnić firmie rynkową przewagę dzięki powstaniu bogatej biblioteki programów telewizyjnych i filmów.

Teraz nadszedł czas, by Apple się przebranżowił posługując się fuzjami i przejęciami. W przeciwnym razie będzie to poważny błąd strategiczny, który będzie obciążał firmę przez wiele lat. Przychody Apple z tradycyjnych segmentów, takich jak sprzęt spadają, a sprzedaż w segmencie usług rośnie. W IV kwartale 2018 r. przychody z branży usługowej (w tym App Store i Apple Music) osiągnęły 10,8 miliarda USD. Marża brutto w tej kategorii również wzrosła z roku na rok z 58,3% do 63%, przewyższając szacunki analityków – zauważa Daniel Ives, analityk z firmy Wedbush Securities.

Apple obecnie może pochwalić się 360 milionami subskrybentów w segmencie usług. Producent iPhone’ów wyznaczył sobie cel jakim jest osiągnięcie 500 milionów subskrybentów do 2021 roku.

Kluczowym elementem, którego brakuje w usługach Apple jest usługa wideo, która będzie miała decydujące znaczenie dla zapewnienia stabilnego wzrostu przychodów firmy w przyszłości – dodał.

Jednak w tej kategorii Apple znacznie odstaje od głównych konkurentów. Obecnie spółka wydaje rocznie około 1 miliarda dolarów na tworzenie nowych treści video. Dla porównania w ubiegłym roku Amazon wydał około 5 miliardów dolarów, podczas gdy Netflix aż 12 miliardów dolarów.

W wywiadzie dla CNBC Ives wymienił kilka hollywoodzkich studiów, które Apple mógłby rozważyć pod kątem zakupu. Podczas gdy taki zakup zdecydowanie pomógłby w realizacji ambitnym planów firmy pytanie brzmi, czy tak się rzeczywiście stanie. Apple unika jak ognia ogromnych transakcji, a największym zakupem w historii firmy było amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją sprzętu audio Beats Electronics sprzed pięciu lat.

Akcje Apple Inc. wzrosły pod koniec stycznia aż o 3,8 procent w obrocie pozagiełdowym, po tym, jak opublikowane zostały wyniki z pierwszego kwartału, które przekroczyły szacunki analityków.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here