Naga Markets



Apfino, fintech z Grupy Comarch uruchamia kolejne usługiApfino, fintech należący do Grupy Kapitałowej Comarch oraz Kaczmarski Inkasso, firma która specjalizuje się w świadczeniu usług windykacji polubownej nawiązują strategiczną współpracę. Ich wspólny projekt przewiduje dostarczenie polskim przedsiębiorcom kompleksowego narzędzia informatycznego do kontroli płynności finansowej.

Aplikacja Apfino będzie dostępna w systemie Comarch ERP Optima

Już teraz użytkownicy aplikacji Apfino mogą zlecać do Kaczmarski Inkasso odzyskanie należności online bezpośrednio ze swojego konta w programie Comarch ERP XT. Wkrótce usługa będzie dostępna w systemie Comarch ERP Optima.



Apfino to nowoczesna platforma osadzona w chmurze, która zapewnia przedsiębiorcom łatwy dostęp online do różnych usług finansowych. Teraz oferta została rozbudowana o usługę windykacji, którą dostarcza Kaczmarski Inkasso, firma z blisko 30-letnim doświadczeniem w odzyskiwaniu należności dla klientów z małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Dziś firmy potrzebują rozwiązań, które są dostępne w miejscu ich naturalnego funkcjonowania, takich jak systemy ERP. Usługa windykacji polubownej ulokowana blisko procesu fakturowania i księgowania rozliczeń z kontrahentami pozwala zadbać o płynność finansową firmy. Odzyskane pieniądze przedsiębiorcy mogą przeznaczyć nie tylko na bieżące funkcjonowanie, ale także na inwestycje i rozwój – mówi Jakub Kostecki, prezes Zarządu Kaczmarski Inkasso.

Aż 1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie – wynika z badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji” zrealizowanego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.

Dwa kliknięcia do odzyskania należności

Według badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji”, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r. przez Instytut Mands z inicjatywy Kaczmarski Inkasso, firmy korzystające z windykacji polubownej są postrzegane jako wiarygodne i odpowiedzialnie podchodzące do zapłaty za swoją pracę. Wskazało tak 73 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

W Apfino jesteśmy blisko przedsiębiorców, dostarczamy narzędzia, które odpowiadają sytuacji firmy w danym momencie. Jednym z rozwiązań, które pozwalają na efektywne zarządzanie finansami i niedoprowadzanie do zatorów płatniczych jest odzyskiwanie należności. Dzięki współpracy z partnerem, firmą Kaczmarski Inkasso, naszym użytkownikom proponujemy profesjonalną usługę, którą poprzez szybką integrację platformy z oprogramowaniem Comarch ERP można zlecić niemal błyskawicznie. Na ten moment odzyskiwanie należności dostępne jest dla firm korzystających z Comarch ERP XT, już w grudniu usługa udostępniona zostanie dla użytkowników Comarch ERP Optima, a następnie dla kolejnych systemów Comarch – mówi Łukasz Rozlach, wiceprezes i dyrektor zarządzający Comarch Finance Connect.

Odzyskiwanie należności z faktur online to proste, a przede wszystkim wygodne rozwiązanie. Użytkownicy platformy Apfino dwoma kliknięciami przekazują sprawę do windykacji, a następnie na bieżąco kontrolują postępy w danej sprawie. Windykacja polubowna prowadzona przez zewnętrzną firmę skupia się na działaniach, które mają zmotywować kontrahenta do szybkiej spłaty zobowiązań lub uzgodnić takie rozwiązanie, które on zaakceptuje, np. spłatę należności w ratach.

Mocnymi stronami Kaczmarski Inkasso są doświadczony zespół negocjatorów, kompleksowy proces oparty na różnorodnych narzędziach czy ścisła współpraca z Krajowym Rejestrem Długów, gdzie można upublicznić dane dłużników.

Prowizja tylko za sukces

Kaczmarski Inkasso pobiera opłatę prowizyjną tylko w przypadku skutecznej windykacji, czyli wtedy, kiedy pieniądze zostaną odzyskane dla klienta.

Dla wierzyciela dochodzenie należności może być bezpłatne – wystarczy, że skorzysta z opcji obciążenia dłużnika kosztami windykacji. Pozwala na to Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. W tym przypadku Kaczmarski Inkasso wynegocjuje ten koszt od kontrahenta.

Z praktyki Kaczmarski Inkaso wynika, że małe i średnie przedsiębiorstwa odczuwają opór przed dochodzeniem zapłaty za sprzedane towary czy wykonane usługi. Uważają, że nie wypada się upominać, ponieważ można stracić klienta, a samo monitowanie oraz próby odzyskania pieniędzy są czasochłonne i niekomfortowe. Dlatego warto powierzyć te czynności negocjatorom, którzy operują profesjonalnymi technikami i dobrze znają poszczególne branże gospodarki.

Jak pokazuje nasze badanie, w przypadku blisko czterdziestu procent firm, które skierowały sprawy do windykacji i nadal współpracowały z tymi kontrahentami, relacje biznesowe pozostały bez zmian. A w przypadku co piątej wręcz się poprawiły. Widać więc, że konsekwencja w działaniu nie osłabia pozycji przedsiębiorstwa, ani nie utrudnia kontaktów biznesowych. Dzięki temu kontrahenci mogą kontynuować współpracę na uczciwych zasadach, czyli jedna strona sprzedaje dobry towar, a druga płaci na czas – podsumowuje Jakub Kostecki.

Autor poleca również:



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here