Naga Markets



Answear.com z sukcesem debiutuje na głównym rynku GPWAkcje Answear.com, wiodącego e-commerce sprzedającego modę w Europie Środkowo-Wschodniej, zadebiutowały na głównym parkiecie GPW w Warszawie. W grudniu Spółka przeprowadziła Ofertę Publiczną o łącznej wartości przeszło 80 mln zł. Kurs akcji na debiucie wyniósł 29,9 zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. względem ceny z Oferty. Po 30 minutach handlu kurs akcji wynosi 37 zł, co oznacza wzrost o 48 proc.

  • Kurs akcji Answear.com wzrósł na debiucie na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie o 19,6% wobec ceny emisyjnej do 29,9 zł.
  • Answear.com jest 434. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 2. debiutem na tym rynku w 2021 roku.
  • Do obrotu zostało wprowadzonych 15 349 000 akcji serii A, B, C i 1 841 000 PDA serii D. Kurs odniesienia akcji i PDA wynosił 25 zł. 

Te artykuły również Cię zainteresują




Answear.com pomyślnie zakończyło IPO

Cieszymy się, że udało nam się pomyślnie zakończyć IPO i dołączyć do grona spółek publicznych. To ważny dla nas etap rozwoju biznesu. Pozyskany kapitał przeznaczymy na dalszy dynamiczny rozwój. Dodatkowo do naszego akcjonariatu dołączyli nowi inwestorzy, dzięki którym ten wzrost będzie jeszcze szybszy. Dziękujemy wszystkim akcjonariuszom za zaufanie, wierzę, że wspólnie będziemy budować dalszą wartość Answear.com. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Dzisiejszego dnia do obrotu na GPW wprowadzone zostały akcje serii A, B i C oraz prawa do akcji nowej emisji serii D. Oferta IPO Answear.com obejmowała emisję nowych akcji serii D, a także sprzedaż części pakietu akcji serii A (8,03 proc. rozwodnionego kapitału Spółki) należącego do funduszu MCI.PrivateVentures FIZ (subfundusz MCI.TechVentures 1.0). Cena sprzedaży została ustalona na 25 zł za akcję, a wartość Oferty wyniosła ponad 80 mln zł. Globalnymi Koordynatorami oferty był mBank oraz Trigon Dom Maklerski.

Nasza Oferta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych. Redukcja w tej transzy wyniosła rekordową wartość 96,6 proc. W naszej ofercie udział wzięło ponad 10 tys. inwestorów indywidulanych. Stawia to IPO Answear na 4. miejscu pod względem popularności wszystkich ofert akcji wśród inwestorów indywidualnych w ciągu ostatnich 5 lat. To dla nas sygnał, że inwestorzy doceniają nasz biznes, co bardzo nas cieszy i motywuje do działania. – dodaje Krzysztof Bajołek.

Co do dotychczasowych wyników, warto podkreślić, że spółka jest cały czas w fazie szybkiego wzrostu. Z oficjalnych danych wynika, że ruch na stronie internetowej rośnie średnio o 37% w skali roku, liczba wizyt na stronie w 2019 r. wyniosła 116 mln, a w trzech kwartałach 2020 roku – 96 mln. W 2019 r. klienci złożyli 2 mln zamówień, a w pierwszych 9 miesiącach 2020 r. było już ich 1,7 mln, czyli więcej niż w całym 2018 r. (1,5 mln). Wzrasta też współczynnik konwersji i średnia wartość koszyka. Trzeba też podkreślić, że na tle swoich konkurentów, Answear pozytywnie wyróżnia się czasem dostawy zamówionego towaru.

Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach Spółki.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here