Naga Markets



AmRest Holdings SE (AmRest) ma warunkową umowę zakupu od Tele Pizza, S.A.U. 100% udziałów w Telepizza Poland za łączną cenę ok. 8 mln euro, podała spółka.

“Ostateczna cena sprzedaży zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji. [….] Intencją stron jest zakończenie transakcji w ciągu najbliższych miesięcy” – czytamy w komunikacie.

Te artykuły również Cię zainteresują




Telepizza Polska jest master-franczyzobiorcą marki Telepizza w Polsce. Obecnie Telepizza Polska prowadzi 107 restauracji, z których 71 zarządzane jest przez franczyzobiorców. Restauracje własne (36 lokali) prowadzone są przez Telepizza Polska, spółkę w 100% zależną od sprzedającego. W roku fiskalnym 2017 sieć wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. 103 mln zł. Szacowane skonsolidowane przychody Telepizza Polska wyniosły około 73 mln zł.

Finalizacja umowy zależeć będzie od spełnienia szeregu warunków, a w szczególności: uzyskania zgody właściwego organu antymonopolowego (UOKIK) oraz banków finansujących działalność obu stron SPA, podpisania umowy licencyjnej ze sprzedającym uprawniającej Telepizza Polska do korzystania ze znaków towarowych, oraz braku wystąpienia istotnej, niekorzystnej zmiany warunków, wskazano w informacji.

Nabycie Telepizza Polska jest kolejnym milowym krokiem na drodze do osiągnięcia pozycji lidera w segmencie “pizza” w Europie zarówno w kanale dine-in, jak i Delivery, zaznaczono w informacji.

W osobnym komunikacie spółka opublikowała wstępne dane za II kwartał.

Przychody Grupy AmRest wyniosły 364 mln euro w II kw. 2018 r., co oznacza, wzrost o 23,6% w skali roku. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 26,1%, podała spółka, powołując się na wstępne dane.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej wyniosła 172 mln euro w II kw. 2018 r., co stanowi wzrost o 17,8% r/r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 17,7%.

Przychody dywizji rosyjskiej w II kw. wyniosły 42 mln euro i były o 19,7% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 40,9% r/r.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w II kw. 2018 r. kształtowała się na poziomie 125 mln euro i była o 35,3% wyższa niż przed rokiem.

Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły 57 mln euro w II kw. i były o 11% wyższe niż przed rokiem.

Przychody na rynku chińskim osiągnęły poziom 20 mln euro w II kw. 2018 r. i były o 16,5% wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2017 r. (wzrost o 17,3% w walucie lokalnej).

Przychody segmentu Unallocated w II kw. 2018 r. wyniosły 4 mln euro i były o 32,3% wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 30,6%, podano także.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here