Naga Markets



Działający między innymi na rynku amerykańskim broker detaliczny FX/CFD, TD Ameritrade, poinformował o uruchomieniu „chatboa”, zautomatyzowanego programu do obsługi klienta, zintegrowany z oficjalną stroną przedsiębiorstwa w portalu społecznościowym Facebook.


Nauczanie maszynowe i sztuczna inteligencja w Messengerze

Facebook już kilkanaście miesięcy temu umożliwił developerom tworzenie zewnętrznych botów uruchamianych bezpośrednio w Messengerze. Funkcjonalność wykorzystać postanowił TD Ameritrade – zaprezentowany właśnie „chatbot” bazuje na nauczaniu maszynowym oraz sztucznej inteligencji, dając użytkownikom dostęp do informacji o ich rachunkach oraz nowinkach rynkowych.

Klienci mogą zadawać aplikacji pytania o wycenę konkretnych spółek, czy też zwrot z osobistych portfeli inwestycyjnych bezpośrednio poprzez społecznościowy komunikator. Narzędzie oferuje również dostęp do treści edukacyjnych (między innymi materiałów wideo).

Jak twierdzi amerykański broker, w odróżnieniu od innych rozwiązań tego typu, usługa wspierana jest przez tradycyjny zespół obsługi klienta otrzymujący powiadomienia w czasie rzeczywistym, gdy bot nie jest w stanie przetworzyć żądania tradera indywidualnego.

Chociaż technologia sztucznej inteligencji w biurach obsługi klienta cały czas raczkuje, to instytucje finansowe mają nadzieję, że w przyszłości będzie ona całkowicie zastąpić ludzi, oferując wsparcie 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.

Robo doradcy podbijają świat finansjery?

Sztuczna inteligencja sprawdza się nie tylko na polu bezpośredniego kontaktu z klientem, ale również budowania zautomatyzowanych strategii handlowych i portfeli inwestycyjnych w oparciu o profil inwestora. O projektach tego typu na łamach Comparic.pl informowaliśmy już kilkukrotnie. Własnego robo-doradcę już w lutym prezentowała firma 8 Securities, którego celem jest pomoc w konstruowaniu portfolio opartego o fundusze ETF notowane na tokijskiej giełdzie papierów wartościowych.

Zainteresowanie segmentem robo advisors potwierdzają również wyniki kwietniowego sondażu przedsiębiorstwa Deloitte – 51% respondentów zaznaczało, że jest gotowych korzystać z pomocy sztucznej inteligencji w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here