Naga Markets



Amerykańscy influencerzy wynoszą się z TikTokaPrezydent Trump zapowiedział, że zablokowanie TikToka jest jedną z wielu opcji, które rozważał, aby ukarać Chiny za pandemię. Sekretarz Stanu USA Mike Pompeo potwierdził w Fox News, że administracja rozważa zakazanie TikToka z powodu obaw o bezpieczeństwo narodowe i przekazywanie danych użytkowników chińskiemu rządowi.

  • TikTok został zablokowanych w całych Indiach.
  • Miejsce TikToka w Indiach chce przejąć Instagram Reels.
  • Amerykańscy użytkownicy chińskiej aplikacji rozpoczęli przenoszenie się na inne platformy. 

ByteDance w ogniu oskarżeń o współpracę z chińskim rządem

Ostatnie tygodnie zdecydowanie nie są korzystne dla ByteDance, właściciela popularnej aplikacji. Pod koniec czerwca TikTok znalazła się na liście 59 chińskich aplikacji zablokowanych w Indiach. Takie posunięcie indyjskich władz była spowodowana czerwcowymi walkami na granicy chińsko-indyjskiej.

Próżnie po TikToku próbuje wykorzystać Instagram, uruchamiając w Indiach Instagram Reels. Nowość od spółki podlegającej Facebookowi, posiada większość funkcji swojego chińskiego odpowiednika.

W czwartek doszło do awarii serwerów TikToka, która skutkowała usunięciem wyświetleń spod wszystkich filmów. To w połączeniu z wypowiedziami Sekretarza Stanu spowodowało, ze wielu użytkowników przeniosło się na inne platformy zachęcając do tego samego swoich fanów.

Myślałem, że to koniec. Nie miałem nawet czasu, żeby to przemyśleć. – powiedział w wywiadzie Ty Gibson, który w zeszłym tygodniu namawiał swoją prawie 5 milionową widownię do przejścia na inne platformy.

Zobacz również: Chiny nakładają sankcje na amerykańskiego producenta broni Lockheed Martin

Gwiazda e-sportu Tyler Blevins, znany szerzej jako Ninja, który zgromadził 4 miliony obserwujących na TikToku, napisał na Twitterze, że już pozbył się chińskiej aplikacji.

Reklamodawcy wycofują się z umów

Jeśli TikTok straci zaufanie konsumentów, to straci swoje znaczenie – powiedział Alexander Patino, zastępca prezesa American Influencer Council.

Część przedsiębiorstw już zaczęła rezygnować z reklam na platformie.

– Sponsoring korporacyjny influencerów już ucierpiał. Jedna z głównych marek zawiesiła umowę opiewającą na pięciocyfrową kwotę na co najmniej dwa miesiące, ponieważ nie chciała być kojarzona z negatywnymi wiadomościami o aplikacji – powiedział Joe Gagliese, prezes agencji Viral Nation.

Konkurencyjna TikToka próbuje przeciągać do siebie twórców z dużą widownią, kusząc ich m.in. natychmiastową weryfikacją konta.

Jak podaje Reuters, zwiększone zainteresowanie konkurencyjnymi aplikacjami widać wyraźnie w ilość pobrań. Dubsmash został pobrany w czwartek ponad dwukrotnie częściej niż dzień wcześniej, a Byte odnotował aż ośmiokrotny wzrost liczby pobrań.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here