Naga Markets



Jacek Brzeski
Jacek Brzeski, prowadzący program Artyści Rynków w Comparic24.TV

Kolejny czwartek za nami, a wraz z nim miał miejsce kolejny odcinek Artystów Rynku. Spotkanie, które miało miejsce w studiu Comparic24.TV odbyło się w nienaruszonym jak dotąd składzie w postaci Jacka Brzeskiego z Polsat News w roli prowadzącego, oraz duetu z CMC Markets – Macieja Leściorza oraz Łukasza Wardyna.


Duopol Apple i Google przełamany po raz pierwszy od 12 lat

Agencje Kantar i WPP ogłosiły wyniki tegorocznego raportu BrandZ Global Top 100. To prowadzony i publikowany przez firmę Kantar od 14 lat ranking najcenniejszych marek świata. Badanie łączy wnioski z wywiadów przeprowadzonych z ponad 3,7 mln konsumentów na całym świecie i analizę wyników finansowych poszczególnych firm (na podstawie danych Bloomberga).

W tegorocznym zestawieniu, po raz pierwszy od 12 lat liderem nie jest Apple, ani Google. Najcenniejszą marką świata został bowiem Amazon, którego wycena wynosi obecnie 315,505 mld dolarów. To o 52 proc. więcej niż w poprzedniej edycji zestawienia. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się: Apple – 309,5 mld dol. (wzrost o 3%), Google (ubiegłoroczny lider zestawienia) – 309 mld dol. (wzrost o 2%), Microsoft – 251,2 mld dol. (wzrost o 25%), Visa – 177,9 mld dol. (wzrost o 22%), Facebook – 159 mld dol. (spadek o 2%), Alibaba – 131,2 mld dol. (wzrost o 16%), Tencent – 130,9 mld dol. (spadek o 27%), McDonald’s – 130,4 mld dol. (wzrost o 3%), AT&T – 108,4 mld dol. (wzrost o 2%).

Ranking BrandZ

– Według rankingu BrandZ przygotowanego przez firmę Millward Kantar, po raz pierwszy od 12 lat został przełamany taki duopol spółki Google i spółki Appple. Dotychczas one zajmowały pierwsze miejsca pod względem wartości marki. Amazon względem ubiegłego roku zwiększył wartość swojej marki o 52%, także to jest imponujące – zauważa Maciej Leściorz.

– Fenomenalny wzrost wartości marki Amazon o niemal 108 mld dolarów w ostatnim roku poskazuje, że marki są obecnie coraz mniej przywiązane do poszczególnych kategorii czy regionów. Widzimy zacieranie się granic, ponieważ dzięki doskonałej znajomości technologii marki takie jak Amazon, Google czy Alibaba mogą oferować szereg usług w różnych punktach kontaktu z konsumentem. Korzystanie z doświadczeń konsumenckich i wiedzy specjalistycznej pozwala tym markom wkraczać do sektora usług dla biznesu, tworząc nowe możliwości wzrostu dla marek. Przełomowe modele bazujące na ekosystemach prężnie rozwijają się w regionach takich jak Azja, gdzie konsumenci mają większą skłonność do korzystania z nowych technologii, a marki włączają się tam w każdy aspekt codziennego życia – mówi Doreen Wang, global head of BrandZ w firmie Kantar.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułDolar, euro, funt i frank umacnia się do złotego w piątkowy poranek. Sprawdź kurs walut Forex
Następny artykułPoranek z rynkami – Pary z euro, DAX oraz metale szlachetne 14.06.2019 [WIDEO]
Arkadiusz Jóźwiak redaktor Comparic.pl
Education Team Manager Comparic.pl. Autor licznych webinarów i felietonów oraz tekstów edukacyjnych poruszających szeroką tematykę inwestycyjną począwszy od psychologii a na analizie technicznej i fundamentalnej skończywszy. Jako menadżer działu edukacji w Comparic Media Group wykorzystuje wykształcenie pedagogiczne i stawia ogromny nacisk na prostotę przekazywanych informacji i wiedzy. Skrupulatność i konsekwencja w działaniu zostały docenione przez wielu traderów i inwestorów, co skutkowało m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację Invest Cuffs w kategorii Dziennikarz Roku 2019. Jego artykuły znaleźć można również w magazynach FxMag oraz I Love Crypto, gdzie prowadzi swoją stałą rubrykę. To także prelegent podczas licznych konferencji m.in. Festiwalu Inteligencji Finansowej, Seminarium XM w Warszawie czy Expo Invest Cuffs. Członek Rady Nexusów przyznającej wyróżnienia osobom i podmiotom, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju branży blockchain i kryptowalut a także twórca i główny prowadzący cotygodniowych, niedzielnych odpraw traderów, w których regularnie uczestniczy kilkaset osób oraz analityk kryptowalutowy w serwisie Krypto Raport.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here