Naga Markets



Alumetal zakłada wyraźne przekroczenie 200 tys. ton sprzedaży w 2021 r.Alumetal spodziewa się, że w 2021 r. wolumen sprzedaży wyraźnie przekroczy 200 tys. ton, poinformowała ISBnews prezes Agnieszka Drzyżdżyk. Spółka zakłada utrzymanie się dużego popytu w całym roku, podczas gdy poziom marż prawdopodobnie się znormalizuje w drugim półroczu 2021.

InvestCuffs

Alumetal spodziewa się, że w 2021 r. wolumen sprzedaży wyraźnie przekroczy 200 tys. ton

“Zapotrzebowanie na nasze wyroby we wszystkich segmentach jest na wysokim poziomie. Szacujemy osiągnięcie 60 tys. ton sprzedaży w I kwartale br. i oczekuję, że to jest zmiana trwała. Nie wydaje mi się, żebyśmy mieli I kwartał analizować jako zdarzenie jednorazowe. Ten rok zaczyna się dobrze, a perspektywa II i III kwartału w zapotrzebowaniu naszych kontrahentów nie wygląda słabiej” – powiedziała Drzyżdżyk w rozmowie z ISBnews.

Te artykuły również Cię zainteresują




Podkreśliła, że już w ubiegłym roku Alumetal stał się dla wielu odbiorców z przemysłu motoryzacyjnego kontrahentem “pierwszego wyboru”. Jednocześnie obserwuje, że wielu konkurentów nie jest tak aktywna jak wcześniej, część z nich zredukowało dostępne moce produkcyjne i zatrudnienie, stąd nie są w stanie obecnie sprostać wzrostowi popytu. Rynek motoryzacyjny odbudowuje się, ujawniając przy tym “wąskie gardła” np. w dostawach komponentów.

“Sytuacja poprawia się stosunkowo szybko, choć nie powiedziałabym, że skokowo” – dodała prezes.

Uwarunkowania zmieniły się nie tylko w ilościach sprzedaży, ale odreagowały też ceny i marże. Bardzo poprawiła się relacja ceny stopów w stosunku do cen surowców złomowych w I kwartale br. Bieżąca sytuacja jest solidną bazą do dobrych marż w kolejnych okresach bieżącego roku, wskazała także Drzyżdżyk.

“Na ten moment spodziewamy się, że w II kwartale tego roku marże ciągle będą lepsze w stosunku do średnich długoterminowych ” – dodała.

Wskazała też, że fakt wykorzystania mocy produkcyjnych w 90% pozytywnie przekłada się na poziom jednostkowych kosztów produkcji.

W listopadzie ub.r. Alumetal zakładał osiągnięcie ponad 200 tys. ton sprzedaży w 2021 r.

“Obecnie jesteśmy na dobrej drodze, żeby wyraźnie przekroczyć 200 tys. ton, pytanie tylko, w jakim stopniu” – powiedziała prezes.

Alumetal podał wcześniej, że w I kw. br. spodziewa się wolumenu sprzedaży na poziomie około 60 tys. ton, co oznacza wzrost o około 30% r/r, przychodów ze sprzedaży – o około 60% większych r/r, zysku EBITDA ponad dwukrotnie większego r/r oraz raportowanego i znormalizowanego zysku netto około trzykrotnie większego r/r.

Alumetal zaplanował publikację raportu rocznego za 2020 r. 22 marca, a raportu za I kwartał 2021 r. 17 maja br.

Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 383,81 mln zł w 2019 r.

Autor: Kamila Wajszczuk



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here