Naga Markets



fabryka alumetalAlumetal nie zakłada obecnie zwiększania mocy produkcyjnych i planuje inwestować w optymalizację w kierunku dalszej poprawy EBITDA na tonę, poinformowała prezes Agnieszka Drzyżdżyk.

Retro

“W naszej strategii założyliśmy, że sprzedaż sięgnie 250 tys. ton w 2022 r., a nasze moce produkcyjne wynoszą 270 tys. ton roczne. To ciągle daje bufor na poziomie 20 tys. ton i na chwilę obecną nie rozważamy dalszego zwiększania mocy, myślimy bardziej o optymalizacji wewnętrznej, w stronę bardziej zaawansowanego przygotowywania surowców złomowych” – powiedziała Drzyżdżyk podczas telekonferencji.

Te artykuły również Cię zainteresują




W tym kierunku przygotowana została inwestycja w Nowej Soli, którą spółka ogłosiła na początku tego roku.

“Bardziej nastawiamy się długoterminowo, aby utrwalić naszą pozycję rynkową i szukać przestrzeni na dalszą poprawę EBITDA na tonę” – dodała prezes.

W styczniu br. rada nadzorcza Alumetalu zaakceptowała realizację przedsięwzięcia: “Rozbudowa wydziału automatycznego przetwarzania surowców złomowych w Nowej Soli” i wyraziła zgodę na poniesienie przez spółkę zależną – Alumetal Poland – wydatków inwestycyjnych w wysokości 78 mln zł.

Grupa kapitałowa Alumetal działa w przemyśle odlewniczym i hutniczym w zakresie produkcji wtórnego aluminium, tj. wytwarzania aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych ze złomu aluminiowego. Grupa Alumetal zajmuje w tej dziedzinie pozycję krajowego lidera oraz jest czwartym największym wytwórcą wtórnych stopów aluminium w Europie. Spółka jest notowana na GPW od lipca 2014 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 061,6 mln zł w 2020 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here