Naga Markets



Alphabet (Google) ze sporym wzrostem przychodów. Wyniki przebiły prognozyAkcje Alphabet Inc. (Google) podrożały o ponad 3% w handlu posesyjnym na Nasdaq, po tym gdy technologiczny gigant zaprezentował fantastyczne wyniki finansowe za II kw. 2021 r. Szczególnie dobrze wyglądają wpływy z reklam na platformie YouTube – przychody z tego tytułu wzrosły o 83% względem analogicznego okresu rok wcześniej i wyniosły niemal tyle, ile łączne przychody Netflixa.

Alphabet Inc. – przychody i zysk dużo powyżej oczekiwań

Sezon raportów finansowych trwa w najlepsze i kolejny kwartał z rzędu świetne rezultaty prezentują bluechipowe spółki Big Tech. Po solidnych wynikach Netflixa czy Tesli, czas przyszedł na Alphabet Inc., który zaskoczył wszystkich (i to w dużym stopniu) wielkością zysku oraz przychodów osiągniętych w II kw. 2021 r.



Wystarczy wspomnieć, że łączne przychody spółki wyniosły 61,88 mld dol. wobec zaledwie 56,16 mld dol. oczekiwanych przeciętnie przez analityków. To aż o 10% więcej od prognoz!

Alphabet (Google) ze sporym wzrostem przychodów. Wyniki przebiły prognozy
Kurs akcji Alphabet Inc.. Źródło: tradingview.com

Świetnie wygląda także wskaźnik zysku na akcję, który osiągnął wartość 27,26 dol. wobec spodziewanych 19,34 dol.

Jeśli chodzi o poszczególne segmenty działalności Alphabet Inc., niezmiennie rdzeniem są przychody z reklam Google. Te wzrosły w ujęciu rocznym o 69% wobec analogicznego okresu rok wcześniej i wyniosły 50,44 mld dol. Warto jednak mieć na uwadze „efekt bazy”, czyli dość słaby II kw. 2020 r., w którym problemem było nie tylko zamieszanie wywołane pandemią, ale także chwilowy bunt wielu reklamodawców w związku z polityką dużych firmy internetowych.

Jak zaznaczył Philipp Schindler, CBO (chief business officer) Google, tak wysokie przychody w tym segmencie są napędzone głównie zainteresowaniem usługami reklamowymi ze strony firm detalicznych.

Spore znaczenie miały także wpływy z YouTube, które osiągnęły poziom 7,34 mld dol. wobec oczekiwanych przez analityków 6,37 mld dol. To niemal dokładnie tyle, ile w tym samym okresie osiągnął Netflix Inc.

O raporcie finansowym Netflixa za II kw. 2021 r. pisaliśmy tutaj: Netflix – liczba użytkowników powyżej oczekiwań, ale wyniki finansowe zawiodły

invest

Porównanie do popularnej platformy streamingowej jest całkiem uzasadnione: YouTube może pochwalić się rosnącym trendem wzrostu emisji na zestawach kina domowego. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez Alphabet Inc., obecnie 120 mln ludzi miesięcznie zasiada przed telewizorami by skorzystać z usług YouTube.

Plus500

Dynamicznie rozwija się także wprowadzona niedawno funkcja YouTube Shorts, która jest odpowiedzią na sukces krótkiego formatu wideo zdominowanego jeszcze niedawno przez TikToka. W II kw. 2021 r. filmiki Shorts miały łącznie średnio 15 mld odsłon dziennie, podczas gdy w marcu było to zaledwie 6,5 mld.

Dział Google Cloud zajmujący się obsługą danych w chmurze zapewnił przychody na poziomie 4,63 mld dol. względem 3,01 mld dol. rok wcześniej.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: kurs asseco | akcje giełdowe | kurs eurocash | gpw benefit | kurs kuny chorwackiej | kurs ropa |



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here