Naga Markets



Alphabet (Google) zaprezentował mieszane wyniki. Akcje spółki jednak rosną o 8%Spółka Alphabet (Google) informuje o swoich  wynikach za pierwszy kwartał 2020 roku. Generalnie dochody firmy są znacznie wyższe, niż w analogicznym kwartale zeszłego roku. Firma zarobiła 41,2 mld USD (w zeszłym roku było to 36 mld USD), co stanowi wzrost o 13% do poprzedniego roku. W przypadku reklam doszło jednak do spowolnienia. Zaufanie do spółki najwyraźniej sprawiło, że nie zostało to źle odebrane. Akcje firmy w handlu przed sesyjnym rosną nawet o 8%.

  • Dochód firmy przekracza wszelkie oczekiwania. Spowolnienie w zakresie świadczenia reklam inwestorzy przyjmują ze spokojem.
  • Inne firmy zależne od grupy Alphabet zarobiły mniej niż w zeszłym roku. Powodem jest okresowy wzrost kosztów obsługi reklam
  • Chwilowe pogorszenie kondycji prawdopodobnie związane jest z reakcją na nienaturalne warunki gospodarcze. Firma walczy z konsekwencjami pandemii

Mieszane wyniki firmy i pogorszenie zysków ze sprzedaży reklam nie zniechęciły inwestorów

Wygląda na to, że mieszane wyniki spółki oraz notatka o spadku dochodów z reklam nie została negatywnie odebrana przez inwestorów. Mocną stroną jest to, że ogólne przygody firmy znacznie przekroczyły zyski z zeszłego roku, bo aż o 13%.

Te artykuły również Cię zainteresują




Spowolnienie nastąpiło jednak w marcu, kiedy to zyski w większości generowane za pomocą znanej i popularnej wyszukiwarki Google, usługi YouTube i reklamy uzyskały 82% zysków w pierwszym kwartale tego roku.

Wyniki spółki Alphabet za pierwszy kwartał 2020 roku, źródło Alphabet

Chwilowy spadek kondycji firmy można zrozumieć tylko i wyłącznie w kontekście pandemii koronawirusa

Inne projekty firmy Alphabet także przyniosły mniejsze przychody niż w zeszłym roku. W pierwszym kwartale zarobiły 135 mln USD, podczas gdy rok wcześniej było to 170 mln USD. Dodatkowo nastąpił wzrost straty operacyjnej z 868 mln USD do 1,12 mld USD.

Wszystko wskazuje na to, że inwestorzy rozumieją ogólną sytuację, oraz to, że firma Alphabet zmaga się z konsekwencjami spowodowanymi przez pandemię koronawirusa. Wraz ze spadkiem wydatków konsumenckich i z powodów ekonomicznych koszty obsługi reklamy wyraźnie wzrosły. Nie jest to jednak spowodowany normalnymi warunkami rynkowymi.

Autor artykułu poleca także:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here