Naga Markets



E-commerce wybija się na pandemii. Czy hossa będzie kontynuowana w 2021 roku?E- commerce jest jedną z branż, która w sposób zdecydowany zyskała w 2020 roku. Wszechobecny lockdown wymusił na konsumentach przejście ze sklepów stacjonarnych do wirtualnej rzeczywistości. Była to więc doskonała okazja do przekonania do siebie osób, które wcześniej obawiały się zakupów przez Internet. Choć pandemia, prędzej czy później, minie to jednak zmiany, które zapoczątkowała, zostaną z nami na dłużej. Dodatkowym impulsem dla branży może być również potencjalne wejście Amazona na rynek czy też dalsza ekspiacja podmiotów z państwa środka.

  • Branża e-commerce jest jednym z największych beneficjentów pandemii koronawirusa.
  • Wprowadzony lockdown zachęcił (czy też zmusił) do e-zakupów również osoby, które wcześniej obawiały się tej formy wydawania pieniędzy.
  • Wśród głównych wydarzeń w branży należy wymieniać potencjalny debiut Amazona i pojawiające się informacje o możliwości nacjonalizacji m.in. AliExpress.

E-commercowe debiuty spektakularnym sukcesem

Debiuty gigantów branży spotkały się z ogromnym zainteresowanie inwestorów indywidualnych. Stopa redukcji akcji allegro wyniosła prawie 85%, natomiast w przypadku Answear było to blisko 97%.

Te artykuły również Cię zainteresują




Zainteresowania tym segmentem gospodarki jest więc obecnie nie mniejsze niż w przypadku gamingu. Obecnie cena za 1 akcje answear wynosi ok. 31 zł, podczas gdy cena emisyjna wynosiła 25 zł. Warto zaznaczyć, że debiut spółki miał miejsce dopiero 8 stycznia i od tamtej kurs zachowywał się spokojnie, możliwe więc, że potencjalne wzrosty dopiero przed nami.

E-commerce wybija się na pandemii. Czy hossa będzie kontynuowana w 2021 roku?
Notowania Allegro i Answear. Źródło: Stooq.pl

W przypadku allegro ruchy były zdecydowanie bardziej spektakularne. Cena emisyjna za akcje spółki określona została na poziomie 43 zł w przypadku inwestorów indywidualnych, natomiast na otwarciu cena za walor wzrosła do blisko 76 zł.

Co więcej, w kolejnych dniach kurs akcji znajdował się w mocnym trendzie wzrostowym, co przełożyło się na maksymalny kurs akcji w wysokości 98,78 zł. Następnie nadeszła jednak solidna korekta, która zbiła cena do poziomu ok. 67 zł, po czym kurs ponownie wszedł na trend wzrostowy. Nowy rok spółka zaczęła jednak niemrawo i obecnie raz jeszcze jej akcje znajdują się pod kreską.

To również Cię zainteresuje: Inwestowanie pasywne przez fundusze ETF – jakie są wady i zalety?

Perspektywy na rok 2021

Przedłużające się restrykcje związane z koronawirusem pozytywnie wpływają na branże. Pojawiające się ostatnio w mediach pogłoski o przedłużaniu restrykcji aż do wiosny mogą sugerować, że 1 kwartał 2021 powinien być dla e-commerce wyjątkowo udany. Trwający więc od lat naturalny wzrost obrotów w handlu przez Internet zapewne zostanie podtrzymany.

Bardzo ważnym znakiem zapytania będzie natomiast reakcja konsumentów na ponowny „powrót do normalności”. Oczywiście, jak już zostało wspomniane, wzrosty r/r notowane są w branży od wielu lat, co wynika m.in. z wygody, coraz większego zaufania czy też rozwoju płatności (i bezpieczeństwa) online. Niemniej możliwe jest, że dynamika ta przygaśnie, przynajmniej chwilowo, wskutek chęci powrotu do starych nawyków.

Choć perspektywy branży jako całości wydają się rysować w różowych barwach, to już poszczególne spółki nie muszą mieć tylu powodów do radości. Od początku 2020 roku wiele słyszy się o planowanym wejściu Amazona Jeffa Bezosa, lidera w światowym e-handlu, do Polski. Silna rozpoznawalność marki zapewne przełoży się na cios wobec obecnych graczy jak m.in. Allegro, co może skutkować potencjalnymi spadkami na giełdzie (o ile do debiutu Amazona finalnie dojdzie).

Ciekawym i często pomijanym w dyskusji aspektem są również podmioty chińskie i ich potencjalna odpowiedź na pojawienie się Amazona. Być może, aby utrzymać swój udział na naszym rynku, przeprowadzą one jakieś akcje promocyjne, co dodatkowo może podkopać pozycję krajowych graczy. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że w ostatnich dniach pojawiają się informacje o potencjalnej nacjonalizacji Alibaby i Ant Group, tak więc jest to kolejny znak zapytania, ponieważ ciężko przewidzieć jak zakończy się ta sprawa w chińskich warunkach i jak finalnie wpłynie na rynek.

Zobacz również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here