Naga Markets



Allegro.eu w trzecim kwartale 2020 r. z dalszym wysokim wzrostem kluczowych wyników finansowych i operacyjnych Grupa Allegro.eu opublikowała dziś wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r.

  • Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy Allegro.eu w trzecim kwartale 2020 r. wyniosła 8 253 mln zł (+48,7% r/r).
  • Przychody netto w trzecim kwartale 2020 r. sięgnęły 928,7 mln zł (+49,7% r/r).
  • Skorygowana EBITDA, czyli wynik operacyjny bez amortyzacji i uwzględnienia jednorazowych kosztów związanych z IPO, wyniosła 408,5 mln zł (+26,7% r/r).
  • Skorygowany zysk netto za trzeci kwartał tego roku, oczyszczony o zdarzenia jednorazowe (koszty związane z IPO i refinansowaniem zadłużenia), wyniósł 147,4 mln zł (+94,6% r/r).
  • Allegro podwyższyło swoje oczekiwania co do całego 2020 r., jeśli chodzi o wzrost GMV (nieznacznie powyżej 50% r/r) i skorygowanej EBITDA (wyraźnie powyżej 20% r/r).

Allegro z każdym kwartałem poprawia swoje wyniki

W trzecim kwartale 2020 r. Allegro poprawiło kluczowe wyniki operacyjne i finansowe. Chociaż ogłaszamy te wyniki z satysfakcją, mamy świadomość, że wszyscy odczuwamy trudną sytuację gospodarczą i społeczną, wywołaną przez Covid-19 w Polsce i na świecie. W tych warunkach zdołaliśmy przyciągnąć na naszą platformę 300 tys. nowych klientów, co z kolei pozwoliło sprzedającym zwiększyć wartość sprzedaży o 48,7% r/r, do ponad 8,25 mld zł. Nasz zespół skupiał się na szeregu inicjatyw, których celem było zwiększenie liczby ofert, zapewnienie konkurencyjnych cen dla konsumentów i jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Klienci zwiększają częstotliwość i wartość zakupów – w ostatnim kwartale średnie wydatki na jednego kupującego wzrosły o kolejne 7,4% do blisko 2 500 zł rocznie – powiedział Francois Nuyts, prezes Allegro. – Z zadowoleniem widzimy również, że do programu lojalnościowego SMART! dołącza rekordowa liczba kupujących. Wyniki Allegro pokazują, że popularność zakupów online wśród polskich konsumentów szybko rośnie. W czwartym kwartale obserwujemy dalszy wzrost tego zainteresowania. Allegro jest bardzo dobrze przygotowane na to, by ułatwić konsumentom świąteczne zakupy, a także wspierać sprzedawców w tym kluczowym dla nich okresie.

Te artykuły również Cię zainteresują




W trzecim kwartale 2020 r. wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy wyniosła 8,25 mld zł, co oznacza wzrost o 48,7% r/r. Liczba aktywnych kupujących sięgnęła 12,6 mln, czyli o 0,3 mln więcej niż na koniec pierwszego półrocza 2020 r. i o 1,4 mln więcej niż przed rokiem (+12,9% r/r). Średnia wartość produktów zakupionych przez jednego użytkownika w ciągu ostatnich 12 miesięcy do 30 września br. przekroczyła 2,46 tys. zł, co oznacza wzrost o 28,6% r/r.

Dynamiczny wzrost kluczowych wyników operacyjnych przełożył się na dalszą znaczącą poprawę wyników finansowych. Przychody Grupy w trzecim kwartale br. sięgnęły 928,7 mln zł, tj. o 49,7% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Największy udział w łącznych przychodach w omawianym okresie miał segment marketplace, czyli prowizje i opłaty pobierane od sprzedających – przychody z tego tytułu wyniosły 771,5 mln zł (+50,2%). Usługi reklamowe przyniosły Grupie 78,3 mln zł przychodów (+62,7% r/r), a porównywarka cenowa Ceneo.pl 37,4 mln zł (+17,6% r/r).

Po wyjątkowo szybkim rozwoju Grupy Allegro w pierwszej połowie 2020 roku, w trzecim kwartale umocniliśmy naszą pozycję i osiągnęliśmy 48,7% wzrost GMV oraz pozytywną skorygowaną marżę. Skorygowana EBITDA za trzeci kwartał wyniosła 408,5 mln zł i wzrosła o 26,7% rok do roku. Na nasz wynik netto istotnie wpłynęły jednorazowe wydatki związane z przygotowaniem pierwszej oferty publicznej Allegro.eu oraz koszty, głównie niegotówkowe, związane z programami motywacyjnymi, przyznaniem akcji pracownikom i refinansowaniem naszych kredytów. Łączny wpływ tych jednorazowych zdarzeń wyniósł 279,1 mln zł. Nie wliczając tych kosztów, zamiast straty netto za trzeci kwartał mielibyśmy zysk netto w wysokości 147,4 mln zł – wyjaśnił Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.

Publikując wyniki finansowe za trzeci kwartał 2020 r. Allegro zdecydowało się również podwyższyć swoje oczekiwania co do wzrostu GMV i Skorygowanej EBITDA w całym 2020 r. Obecnie zakłada, że GMV wzrośnie w tym roku nieznacznie powyżej 50% r/r, zaś skorygowany wynik EBITDA wyraźnie powyżej 20% r/r. Bez zmian pozostają założenia dotyczące przychodów (spodziewany wzrost podobny do zanotowanego w pierwszym półroczu, czyli o ponad 50% r/r) oraz CAPEX (230-270 mln zł w 2020 r.). W okresie pierwszych trzech kwartałów tego roku wydatki inwestycyjne wyniosły 166 mln zł.

Wybrane wyniki operacyjne i finansowe Allegro.eu

(mln zł) (dane niebadane)

3 kw. 2020

3 kw. 2019

Zmiana r/r

1-3 kw. 2020

1-3 kw. 2019

Zmiana r/r

GMV

8 253,1

5 551,3

48,7%

24 259,7

15 912,9

52,5%

Przychody

928,7

620,2

49,7%

2 698,8

1 786,7

51,1%

EBITDA

284,7

319,8

-11,0%

1 073,3

944,8

13,6%

Skorygowana EBITDA

408,5

322,4

26,7%

1 216,5

953,8

27,5%

Zysk (strata) netto

(131,7)

73,4

158,0

269,1

-41,3%

Skorygowany zysk netto

147,4

75,7

94,6%

454,1

277,3

63,8%



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułGPW: Przegląd informacji ze spółek, 26 listopada 2020 r.
Następny artykułBitcoin przynosi górnikom krociowe zyski
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here