Naga Markets



Alba Konopie pozyskała 2 mln zł z prywatnej emisji, obniża cel crowdfundinguAlba Konopie zakończyła emisję prywatną na kwotę 2 mln zł. Inwestorem został fundusz zarządzany przez Marcina Kapralskiego, podała spółka. W związku z tym zapowiadana emisja crowdfundingowa Alba Konopie odbędzie się na mniejszą, niż pierwotnie zakładano, kwotę.

Zakończona emisja prywatna na kwotę 2 mln zł pozwoli spółce na szybsze uruchomienie procesów związanych ze zwiększeniem produkcji i rozszerzeniem działalności o nowe obszary. Nowy inwestor, Marcin Kapralski, pełni funkcję prezesa i jest jednocześnie założycielem oraz głównym akcjonariuszem CCIG Group, jednej z największych w Polsce grup call center, zatrudniającej ponad 5 tys. osób w kilkunastu biurach w Polsce i Ukrainie. Nowy inwestor posiada bogate doświadczenie w budowaniu biznesów od zera i późniejszym ich rozwijaniu, zaznaczono.



“Zdecydowałem się zainwestować w projekt, ponieważ uwierzyłem w perspektywy rozwoju stojące przed spółką, poparte prowadzoną już działalnością operacyjną wraz z unikalną kombinacją kompetencji założycieli Alba Konopie. Ogromna wiedza i pasja Staszka dotycząca specjalistycznej uprawy konopi oraz szerokie doświadczenie Tomka w zakresie finansów i budowania dużych organizacji upewniły mnie, że Alba Konopie jest gotowa na realizację śmiałych planów. Już dziś spółka realizuje z sukcesem uprawy na obszarze 50 ha, co jest kolejnym dowodem na to, że dotychczasowe inwestycje są prowadzone właściwie. Moim zdaniem tego typu przedsięwzięcie wsparte dodatkowymi środkami finansowymi będzie w stanie rozszerzyć swój potencjał produkcyjny w krótkim czasie, odpowiadając na rosnący popyt na produkty z konopi, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych”- powiedział Kapralski, cytowany w komunikacie.

Marcin Kapralski zostanie także członkiem rady nadzorczej i z jej poziomu będzie aktywnie wspierał spółkę swoim doświadczeniem, wiedzą i kontaktami, podkreślono.

“Jesteśmy obecnie na etapie modernizacji infrastruktury do przetwarzania biomasy na produkty i półprodukty, uruchamiamy własną linię wyrobów dla zwierząt, myślimy o uruchomieniu produkcji kosmetyków. Inwestycja pozwoli nam w krótkim czasie zrealizować najpilniejsze potrzeby dla osiągnięcia wymaganej przez nas skali na tym etapie rozwoju” – powiedział prezes Alba Konopie Stanisław Raźniewski.

Alba Konopie wkrótce rozpocznie emisję w ramach crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez Crowdway.pl. W związku z emisją prywatną, zmieni się kwota emisji crowdfundingowej.

“Nie rezygnujemy z planowanej kampanii crowdfundingowej, ale znając dokładnie swoje aktualne potrzeby finansowe, obniżymy jej cel maksymalny przez wzgląd na dokonaną inwestycję prywatną. Wierzymy, że społeczność inwestorów doceni nasze biznesowe dokonania. Czekamy na powiększenie grona akcjonariuszy” – powiedział współtwórca Alba Konopie Tomasz Suchowierski.

W połowie czerwca platforma Crowdway.pl  zapowiedziała emisję crowdfundingową Alba Konopie do maksymalnej kwoty 1 mln euro, która będzie promowana przez Crowdway.pl. Jak wówczas podano, środki z emisji mają zostać przeznaczone na m.in. na skalowanie produkcji, rozwój parku maszynowego oraz dalsze prace nad autorską technologią zarządzania uprawami z użyciem dronów.

Alba Konopie ma ambicje, by stać się liderem polskiego rynku konopnego. Firma w 2019 roku spółka zaczęła działalność od 2 ha upraw testowych. Obecnie posiada do dyspozycji 300 ha ziemi w Wielkopolsce oraz na Podlasiu, z czego 57 ha objętych czynną uprawą. Zbiory surowca w 2020 roku przekroczyły wartość 17 ton. Przychody spółki za obecny rok mają wzrosnąć kilkukrotnie w stosunku do ubiegłego. Alba Konopie chce ponadto zainwestować w dalszy rozwój w USA, gdzie po produkty CBD dziennie sięga już 60 mln ludzi. W tym celu chce rozwijać partnerstwa w Stanach Zjednoczonych i nawiązywać kolejne współprace z lokalnymi dystrybutorami, podano także.

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i startupy, o łącznej wartości ponad 61 mln zł, w tym 15,5 mln zł w 2021 r. (kampanie zakończone).

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: playway akcje | grupa lotos akcje | kurs dolara prognozy | pzu akcje | notowania polenergia | notowania dolara online | blik co to |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here