KryptowalutW raporcie opublikowanym niedawno przez The Block ujawniono, że aktywna ilość monet Bitcoina i Ethereum osiągnęła historyczne minimum. Tylko 30% całkowitej podaży BTC oraz 39% ETH zmieniły właściciela w ciągu ostatniego roku, co stanowi najniższy wskaźnik od momentu rozpoczęcia zbierania danych w 2017 roku. Co kryje się za tym znaczącym spadkiem?

Przyczyny spadku aktywnej podaży BTC i ETH

Wydaje się, że główną przyczyną rekordowo niskiego odsetka zmian właścicieli czołowej kryptowaluty jest zbliżający się Halving w przypadku Bitcoina, przewidywane na kwiecień przyszłego roku. W okresie między marcem 2017 a 2018 rokiem ponad 59% podaży Bitcoina było aktywne, jednak ostatnio tylko 30,12% uległo zmianie. To zjawisko może być związane z oczekiwaniem na nadchodzące wzrosty, co skłania inwestorów do zatrzymania swoich aktywów.







Podobny trend obserwujemy również w przypadku Ethereum, gdzie tylko 39,15% podaży zmieniło właściciela w ciągu ostatniego roku, mimo iż w okresie od lipca 2016 r. do 2017 r. notowano znaczne ruchy podaży. To wskazuje na to, że społeczność kryptowalut może być obecnie bardziej ostrożna, a rynek oczekuje na dalszy rozwój sytuacji.

Advertisement

Kryptowaluty kontynuują wzrosty

W ciągu ostatnich dni dwie największe wirtualne waluty doznały widocznych skoków wartości. Bitcoin powrócił powyżej linii 37 tys. dol. za monetę, podczas gdy Ether w tym samym czasie wspiął się ponad poziom 2 tys. dol. za monetę.

Dalsza część artykułu pod filmem




Zgodnie z danymi pochodzącymi ze wskaźnika lęku i chciwości od platformy alternavtive.me inwestorzy kryptowalut wykazują obecnie “zachłanność”.

Autor poleca również:



Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >>


Conotoxia













Pasjonatka nowych technologii i ich zastosowań. Nieustannie obserwuje rynek, by dostarczać swoim odbiorcom codzienną dawkę najnowszych informacji ze świata blockchaina oraz kryptowalut, zahaczając o rynek surowców. Jej zainteresowania koncentrują się zarówno na inwestycjach, jak i aspektach społecznych związanych z wirtualnymi aktywami. Z fascynacją przygląda się potencjalnej roli, jaką mogą odegrać tokeny w marketingu oraz budowie marki osobistej. W centrum jej uwagi znajduje się także kolekcjonerstwo przenoszone na płaszczyznę cyfrową. Nowinki o tokenach NFT to dla niej chleb powszedni. Zdobytą wiedzą oraz praktycznym doświadczeniem dzieli się z czytelnikami w prosty i przystępny sposób. W wolnych chwilach interesuje się także komunikacją niewerbalną oraz jej wpływem na kreowanie wizerunku.