Naga Markets



Notowania akcji LPPLPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.

Spółka wypracowała 114,59 mln zł skonsolidowanej straty netto w I kw. 2019 r. wobec 104,77 mln zł straty rok wcześniej.

Strata operacyjna wyniosła 100,22 mln zł wobec 117,73 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA według MSSF16 wyniósł w I kw. tego roku 132,15 mln zł wobec -33,28 mln zł według MSSF17 rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 827,68 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 1 580,35 mln zł rok wcześniej.

“Największe nominalne wzrosty sprzedaży w I kwartale 2019 roku wygenerowało Reserved. Wynik ten marka uzyskała dzięki kolekcjom, które spotkały się z uznaniem klientek i klientów oraz konsekwentnemu rozwojowi powierzchni (otwarcia nowych salonów, w tym na nowych rynkach jak Kazachstan, Słowenia, Bośnia i Hercegovina oraz Izrael). Największe dynamiki sprzedaży w I kwartale 2019 roku zanotowały: marka Sinsay, dzięki udanej kolekcji i dynamicznemu rozwojowi powierzchni oraz marka House, dzięki kontynuacji poprawy kolekcji r/r. Natomiast marka Mohito pokazała wzrost sprzedaży r/r dzięki ulepszonej kolekcji Wiosna/Lato 2019. Dwie marki: Reserved i Cropp w I kwartale 2019 roku wygenerowały więcej przychodów z zagranicy niż z kraju” – czytamy w raporcie.

“Na koniec I kw. 2019 roku GK LPP SA dysponowała 1 724 sklepami w 24 krajach o łącznej powierzchni 1 085,4 tys. m2. Poza granicami Polski znajdowały się 804 sklepy (571,5 tys. m2). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z I kwartałem 2018 roku wzrosła o 8,4%. W I kwartale 2019 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do I kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (48,6 tys. m2), natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (25% r/r)” – podano w raporcie.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2019 r. wyniosła 69,86 mln zł wobec 14,9 mln zł straty rok wcześniej.


Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V.

Sytuacja na wykresie:

Spółka traci ponad 5% po podaniu wyników. Na wykresie widać, że od początku 2018 roku kurs porusza się w układzie spadkowym. Obecne przyspieszenie spadków, po większej korekcie, sugeruje że następny przystanek możemy mieć w rejonie 6200 zł.

lpp
źródło xStation 5

Czytaj także: 11 BIT Studios z mocną rekomendacją



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

3 KOMENTARZE

  1. Myślę, że za następny kwartał wyniki już będą zadowalające. Pomimo tej straty są pozytywne przesłanki.

  2. Wyniki zgodne z oczekiwaniami, sprzedaż nawet wzrosła więcej niż przypuszczano, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysoką sprzedaż w tożsamym kwartale rok wcześniej. Dobry prognostyk przed zdecydowanie lepszymi kwartałami dla odzieżówki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here