Naga Markets



logo żywiecGrupa Żywiec jest spółką giełdową zajmującą się produkcją piwa. Grupa Żywiec SA powstała w grudniu 1998 roku w wyniku połączenia Zakładów Piwowarskich w Żywcu z firmą Brewpole BV. Aktualnie obejmuje pięć browarów: w Cieszynie, Elblągu, Leżajsku, Warce i Żywcu. Należy do Grupy Heineken. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r. W 2018 r. miała 3 324 mln zł skonsolidowanych przychodów.


Grupa Żywiec odnotowała 6,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 4,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 12,48 mln zł wobec 12,89 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 606,69 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 604,45 mln zł rok wcześniej.

Zobacz także: Przegląd GPW – CD Projekt i FTE w górę, Wielton traci

Jak możemy przeczytać w raporcie: “Po wyjątkowo udanym 2018 roku Grupa, kontynuując strategię budowania wartości, zwiększyła udział piw premium i innowacji w strukturze sprzedaży i zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa. W rezultacie mimo niższej sprzedaży Grupa utrzymała całościowe przychody na zbliżonym poziomie do pierwszego kwartału 2018 roku. Istotny wpływ na działalność Grupy, w tym wysokość zysku operacyjnego, ma dalszy wzrost kosztów produkcji – surowców, energii i opakowań”.

“Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników w 2019 r., a w szczególności ze wzrostu sprzedaży marek premium oraz dalszego wzrostu przychodów z każdego hektolitra sprzedaży. To potwierdza nasze zaangażowanie i konsekwentną realizację naszej strategii budowania wartości” – powiedział prezes Francois-Xavier Mahot

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 0,27 mln zł wobec 7,66 mln zł zysku rok wcześniej.

Dalej możemy przeczytać: “Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całościowe wyniki osiągane przez Grupę w skali roku. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie kontynuować skuteczną strategię wzrostu rentowności sprzedaży poprzez rozwój oferty piw premium, w tym piwnych specjalności, piw smakowych i bezalkoholowych, które stanowią najszybciej rosnące segmenty rynku. Mając na uwadze spodziewany dalszy wzrost kosztów działalności Grupa będzie też koncentrować się na zwiększeniu efektywności działania przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny wydatków”



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here