Grupa Żywiec jest spółką giełdową zajmującą się produkcją piwa. Grupa Żywiec SA powstała w grudniu 1998 roku w wyniku połączenia Zakładów Piwowarskich w Żywcu z firmą Brewpole BV. Aktualnie obejmuje pięć browarów: w Cieszynie, Elblągu, Leżajsku, Warce i Żywcu. Należy do Grupy Heineken. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r. W 2018 r. miała 3 324 mln zł skonsolidowanych przychodów.
Grupa Żywiec odnotowała 6,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 4,51 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Te artykuły również Cię zainteresują
Zysk operacyjny wyniósł 12,48 mln zł wobec 12,89 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 606,69 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 604,45 mln zł rok wcześniej.
Zobacz także: Przegląd GPW – CD Projekt i FTE w górę, Wielton traci
Jak możemy przeczytać w raporcie: “Po wyjątkowo udanym 2018 roku Grupa, kontynuując strategię budowania wartości, zwiększyła udział piw premium i innowacji w strukturze sprzedaży i zwiększyła przychody z każdego hektolitra piwa. W rezultacie mimo niższej sprzedaży Grupa utrzymała całościowe przychody na zbliżonym poziomie do pierwszego kwartału 2018 roku. Istotny wpływ na działalność Grupy, w tym wysokość zysku operacyjnego, ma dalszy wzrost kosztów produkcji – surowców, energii i opakowań”.
“Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych wyników w 2019 r., a w szczególności ze wzrostu sprzedaży marek premium oraz dalszego wzrostu przychodów z każdego hektolitra sprzedaży. To potwierdza nasze zaangażowanie i konsekwentną realizację naszej strategii budowania wartości” – powiedział prezes Francois-Xavier Mahot
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2019 r. wyniósł 0,27 mln zł wobec 7,66 mln zł zysku rok wcześniej.
Dalej możemy przeczytać: “Biorąc pod uwagę sezonowość branży piwnej, pierwszy kwartał ma najmniejszy wpływ na całościowe wyniki osiągane przez Grupę w skali roku. W nadchodzących miesiącach Grupa Żywiec będzie kontynuować skuteczną strategię wzrostu rentowności sprzedaży poprzez rozwój oferty piw premium, w tym piwnych specjalności, piw smakowych i bezalkoholowych, które stanowią najszybciej rosnące segmenty rynku. Mając na uwadze spodziewany dalszy wzrost kosztów działalności Grupa będzie też koncentrować się na zwiększeniu efektywności działania przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny wydatków”