Naga Markets



Centra handlowe zamknięte, a akcje CCC i LPP liderują wzrostom na GPW. Dlaczego?W ostatnich dniach otrzymywaliśmy kolejne doniesienia o rekordowej liczbie zachorowań na koronawirusa w Polsce. Tylko dziś, Ministerstwo Zdrowia poinformowało o ponad 27 tys. nowych przypadkach zakażenia, a także o 367 zgonach. Wczoraj po godzinie 14, Premier Mateusz Morawiecki zakomunikował, iż od soboty 9 listopada, zamknięta będzie większość sklepów w galeriach handlowych. To zła informacja dla spółek CCC i LPP, a ich walory na giełdzie bardzo mocno rosną.

  • Zapowiedz o zamknięciu galerii handlowych tylko przyczyniła się do spadków na walorach CCC i LPP dosłownie na moment.
  • Obydwie spółki stawiają w ostatnim czasie zdecydowanie na rozwój sieci sprzedaży w intrenecie, aby uodpornić się na lockdown.
  • Marcowe zamrożenie gospodarki było zdecydowanie większym zaskoczeniem i negatywnie odbiło się na wynikach finansowych spółek.

Zobacz również: Premiera Realpolitiks II od Jujubee już 5 listopada! Rozmowa z prezesem Michałem Stępieniem

Te artykuły również Cię zainteresują

Wiosenne zamrożenie gospodarki było dla detalistów zdecydowanie większym szokiem

Prezes PAP Biznes, Konrad Księżopolski, na co dzień analityk Haitong banku, skomentował działania detalistów, podjęte w celu przygotowania się do możliwego drugiego lockdownu w ostatnich miesiącach:

“Lockdown na wiosnę był zdecydowanie większym szokiem dla branży niż będzie obecnie, gdyż wtedy działalność operowała na pełnych kosztach. Przez te pół roku, detaliści mocno się zrestrukturyzowali, wypracowali też kompromis z najemcami powierzchni, a przede wszystkim jeszcze bardziej przekierowali się na kanał online. Konsumenci przez te kilka miesięcy jeszcze bardziej przeszli do kanału online”.

Należy jednak pamiętać, że czas drugiego lockdownu przypadnie na okres zakupów przed świętami, który można nazwać najważniejszym dla branży handlowej okresie w roku. Prognozowanie wyników spółek z branży jest trudne, ponieważ do tej pory nie mieliśmy podobnej sytuacji na rynku, dlatego ciężko oszacować, czy działania w kanale e-commerce zrekompensują przynajmniej w dużym stopniu, klasyczną sprzedaż bezpośrednią.

Księżopolski uzupełnił swoją wypowiedź:

“Żyjemy w czasach dużej niepewności i w takich warunkach ciężko jest prognozować. Premier podał też konkretne poziomy zakażeń, przy których włączy się ostry lockdown. Patrząc na obecny rozwój zakażeń, wcale nie jest to nierealny scenariusz. Więc ostateczny wpływ na wyniki jest w mojej ocenie niemożliwy do prognozowania”.

Zobacz również: Skala działalności Mercator Medical może wzrosnąć kilkukrotnie: Czat z W. Żyznowskim

Akcje CCC i LPP: Spółki odzieżowo-obuwnicze obcinają koszty i stawiają na kanał e-commerce

Druga fala zachorowań i zapowiedziany kolejny lockdown nie jest zaskoczeniem dla spółek działających w branży odzieżowo-obuwniczej. W ostatnich miesiącach starały się one skupiać w głównej mierze na obniżce kosztów a także przeniesienia ciężaru sprzedaży na kanał online’owy.

Analityk Biura maklerskiego mBanku powiedział PAP Biznes:

“Po pierwszym lockdownie spółki wprowadziły różne mechanizmy, brały od uwagę możliwość drugiego lockdownu, więc częściowo są przygotowane. Spółki ze słabym bilansem mogą mieć trudności, ale LPP czy VRG powinny sobie poradzić”.

Jego zdaniem w nadchodzączym czasie jednym z najbardziej istotnych działań stojących przed branżą będzie odpowiednie wykorzystanie tarczy pomocowej. Kluczowe pytanie, to kwestia, czy firmy będą mogły otrzymać osłonę dotyczącą zatrudnienia i czynszów.

W czwartek, o godzinie 11:20, akcje LPP zyskują 7,01% a kurs oscyluje w okolicach 6415 zł. Obroty przekroczyły już 7,6 mln zł.

Walory CCC są 5,34% nad kreską, co przekłada się na kurs akcji na poziomie 44 zł. Obroty przekroczyły 7,5 mln zł.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here