Pandemia i wprowadzone w związku z nią środki bezpieczeństwa, zmusiły restauratorów do czasowego zamknięcia swoich lokali. Taka sytuacja doprowadza do strat nie tylko wśród właścicieli restauracji, ale także utrudnia sytuacje producentów.
- Przychody Beyond Meat wyniosły rekordowe 113,3 miliona dolarów.
- Sprzedaż detaliczna Beyond Meat w USA wzrosła o 195%.
- Firma odnotowała w drugim kwartale 10,2 miliona dolarów straty netto.
Pandemia wymusza dodatkowe koszty
Beyond Meat – amerykański producent mięsa z roślin – poważnie odczuł brak popytu ze strony restauracji, które tworzyły około połowę jego sprzedaży. Według opublikowanego we wtorek raportu, w drugim kwartale 2020 roku spółka odnotowała stratę netto w wysokości 10,2 milionów dolarów, czyli 16 centów na akcję.
Te artykuły również Cię zainteresują
Przychody spółki zwiększyły się o 67% rok do roku i osiągnęły rekordowe 113,3 miliony dolarów, przekraczając oczekiwania analityków o około 14 milionów. Firma poniosła także dodatkowe koszty wynoszące 5,9 miliona dolarów, wynikające z konieczności przepakowywania produktów, w związku z epidemią COVID-19.
Zobacz również: Miała być lepsza niż Tesla: Nikola spada o 14% po ogłoszeniu 86,6 mln dol. straty
– Dzięki naszej silnej dynamice sprzedaży i silnym wynikom operacyjnym w drugim kwartale, czujemy się pewni, że Beyond Meat ma potencjał, aby wykorzystać stojące przed nami możliwości rozwoju. Chociaż COVID-19 przyczynił się do utrudnienia zarządzania naszą działalnością, jesteśmy dumni ze sposobu, w jaki nasz zespół przystosował się do sytuacji i nadal realizuje nasz długoterminowy plan, ściśle zarządzając ryzykiem krótkoterminowym, jednocześnie kontynuując inwestycje w przyszłość. – powiedział dyrektor finansowy Beyond Meat, Mark Nelson.
Prawie trzykrotny wzrost sprzedaży detalicznej
Sprzedaż Beyond Meat do amerykańskich lokali gastronomicznych spadła o 60,7% i wyniosła 6,49 milionów dolarów. Sprzedaż międzynarodowa poradziła sobie niewiele lepiej i spadła o 56,5%, osiągając 7,24 miliony dolarów.
Podczas pandemii, kalifornijski producent skupił się na rozwoju sprzedaży detalicznej, która wzrosła w drugim kwartale o 195% do 90 milionów dolarów.
Beyond Meat zakończył wtorkową sesję zyskując 5,90%, jednak po ogłoszeniu swoich wyników traci 10% w handlu pozasesyjnym.

Autor poleca również:
- Snapchat wprowadza nową funkcję we współpracy z największymi wytwórniami muzycznymi
-
Alphabet (Google) pożyczył 10 mld dol., rekordowa emisja obligacji giganta