Naga Markets



Auto Partner miał 392,9 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży i 13,5 mln zł zysku netto w II kw. 2019 r., co oznacza odpowiednio wzrost o 29,5% r/r i spadek o 23,8% r/r, podała spółka, powołując się na wstępne dane.

Zysk brutto na sprzedaży grupy wyniósł 96,3 mln zł (+22,3% vs II kw. 2018), a zysk z działalności operacyjnej 19,2 mln zł (-13,2% vs II kw. 2018), czytamy także w komunikacie.

“Na powyższe wyniki miały wpływ przede wszystkim takie czynniki jak:

– niższa przejściowo marża brutto w maju i czerwcu br. związana z działaniami spółki w celu pozyskania nowych rynków zbytu (nowe rynki oraz odbiorcy),

– wyższe koszty wynagrodzeń związane z koniecznością sprostania presji płacowej występującej wśród kadry spółki,

– wyższe koszty logistyki związane z otwarciami nowych filii oraz nowych kierunków eksportowych, jak również wzrost stawek na rynku transportowym,

– konieczność utworzenia rezerwy w wysokości 630 tys. zł w związku z ryzykiem niewypłacalności odbiorcy” – wyjaśnia spółka.

Ostateczne skonsolidowane wyniki finansowe oraz operacyjne za II kwartał 2019 r. zostaną przekazane w raporcie półrocznym 17 września 2019 r.

Źródło: ISBnews

Orbex

Sytuacja na wykresie:

Notowania spółki pikują w dół o niemal 15% po opublikowaniu wyników. Wydaje się, że to załamuje trend wzrostowy. Najbliższy okres może być więc ciężki dla akcjonariuszy, tym bardziej jeżeli spadki utrzymają się podczas kolejnych sesji.

źródło xStation 5

Czytaj także: Akcje PKN Orlen na ważnym wsparciu. Plany przejęcia firmy Ruch S.A.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here