Naga Markets



Airbnb zadebiutowało na NASDAQ. To największy debiut tego rokuAkcje Airbnb Inc. w dniu swojego debiutu na NASDAQ ponad podwoiły swoją wartość, dzięki czemu IPO znanej firmy oferującej platformę do najmu krótkoterminowego stało się największym na amerykańskim parkiecie w tym roku.

  • W listingu spółki pomogły m.in. dwa banki inwestycyjne: Morgan Stanley oraz Goldman Sachs
  • Działalność Airbnb mocno ucierpiała wskutek pandemii, przychody w III kw. 2020 r. spadły o niemal jedną trzecią w ujęciu rocznym
  • IPO pierwotnie planowane było na pierwszą cześć roku, jednak wybuch globalnej epidemii pokrzyżował plany

Airbnb największym debiutem tego roku na Nasdaq

Akcje Airbnb czwartkową i jednocześnie pierwszą sesję notowań spółki rozpoczęły na poziomie 146 dol., czyli aż o 114,7% wyżej niż cena zawarta w prospekcie emisyjnym, która wyniosła 68 dol.

Te artykuły również Cię zainteresują




W ciągu zaledwie godziny od rozpoczęcia notowań spółki, akcje podrożały aż do nawet 165 dol., a część inwestorów postanowiła zrealizować zyski, wskutek czego akcje potaniały do 141,50 dol., by potem ponownie odbić w górę, tym razem do 150 dol. Ostatecznie, kurs akcji Airbnb Inc. zakończył pierwszą sesję notowań na NASDAQ na 144,71 dol. notując wzrost względem ceny bazowej o ponad 112%.

W ramach prospektu emisyjnego, wartość rynkowa Airbnb Inc. wyznaczona została na 40 mld dol., jednak już po pierwszym dniu notowań wzrosła ona do 86,5 ml dol. przekraczając kapitalizację swojego rywala na turystycznym rynku, Booking Holdings Inc. Analitycy oceniają, że wartość rynkowa Airbnb może wkrótce przekroczyć 100 mld dol.

Zobacz również: Goldman Sachs przewiduje długotrwały rynek byka dla niemal wszystkich surowców

Działalność Airbnb mocno ucierpiała wskutek pandemii COVID-19, która sparaliżowała sektor turystyczny na całym świecie. W rezultacie, przychody spółki spadły o około 80%, wskutek czego została ona zmuszona do zwolnienia 1900 pracowników, czyli aż 25% swojej siły roboczej.

Jednak już po kilku miesiącach od wybuchu pandemii, spółka poinformowała o poprawie aktywności na swojej platformie wraz z luzowaniem ograniczeń oraz większą skłonnością turystów do wynajmowania prywatnych kwater względem hoteli.

W III kw. 2020 r. przychody Airbnb spadły o 32% w ujęciu rocznym, podczas gdy w przypadku Expedii w analogicznym okresie załamanie wyniosło 58%, a Booking 48%.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here