Naga Markets



Ailleron korzysta na pandemii ale wycofuje się z drobnej branży hotelarskiej – Rozmowa z Grzegorzem Młynarczykiem.Ailleron jako polska firma technologiczna jest jednym z beneficjentów sytuacji związanej z pandemią i jej następstwami gospodarczymi. Natychmiastowe przejście do pracy zdalnej sprawiło, że wiele projektów (wśród klientów firmy) dostało zielone światło. Co więcej, zmieniło się również podejście do tego typu usług, co pozytywnie wpływa na wyniki spółki. Firma planuje dalszy rozwój i zwiększanie zatrudnienia. Dzięki temu spółka optymistycznie patrzy w przyszłość planując dalszą ekspansję na rynkach zagranicznych, w szczególności krajach niemieckojęzycznych – wskazuje wiceprezes zarządu Grzegorz Młynarczyk w rozmowie z Comparic24.pl.

  • Ailleron korzysta na nowym modelu pracy zdalnej, który wynika z gospodarczych następstw pandemii.
  • W nowym roku spółka planuje ekspansję w krajach niemieckojęzycznych.
  • Sprzedaż udziałów w Hoteliga International wynika z skupienia się na dużych podmiotach branży turystycznej, które szybciej powinny wyjść z kryzysu.

Te artykuły również Cię zainteresują




Ailleron beneficjentem pandemii

Ailleron S.A. jest polskim przedsiębiorstwem informatycznym z siedzibą w Krakowie, które dostarcza swoje usługi głównie do sektora finansowego, telekomunikacyjnego i hotelarskiego. Obecnie firma mocno stawia na eksport swoich rozwiązań, a sprzedaż dotyczy głównie UE, USA i bliskiego wschodu.

– Ailleron jest spółką technologiczną. Nasz rozwój opieramy na trzech głównych filarach. Są to usługi tworzenia, budowy oprogramowania dedykowanego dla klientów z sektora głównie finansowego i telekomunikacyjnego. Dzięki temu rozwiązaniu wspieramy transformację cyfrową tych firm. Zajmujemy się również sprzedażą naszych własnych produktów i w tym przypadku dedukujemy nasze rozwiązania dla dużych instytucji finansowych takich jak banki, ubezpieczyciele czy też firmy leasingowe. W naszym portfelu mamy też trzeci obszar związany z innowacyjnymi rozwiązaniami dla branży hotelarskiej. Projekty realizowane są w 30 krajach na ponad 5 kontynentach. Główny kierunek naszego rozwoju to są rynki zagraniczne, które stanowią w naszej strukturze przychodów 50%. – w takim sposób opisał spółkę Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes zarządu.

To może Cię zainteresować: Czy Platige Image powtórzy sukces CD projektu? Komentuje Tomasz Piwoński

Jeśli chodzi o wpływ pandemii na działalność spółki, to należy wskazać, że w ogólnym rozrachunku (podobnie jak w przypadku innych podmiotów z branży technologicznej) można ocenić pozytywnie. Początkowo niezbędne stało się przeniesienie pracy do formuły zdalnej, co jednak w związku ze specyfiką branży nie było aż nadto problematyczne. Jednocześnie, jak wskazuje wiceprezes firmy, zaobserwowano polepszenie się wyników firmy, ponieważ klienci dostrzegli (poprzez pandemię), jak ważne są kanały elektroniczne.

Bezpośrednim skutkiem pandemii jest fakt, że obecnie firmy nie zadają już pytania „czy” warto mieć sprawne kanały elektroniczne, a przestawiły się na to „jak szybko” można je wprowadzić, w celu zapewnienia większej sprawności działania w nowej rzeczywistości.

Plany na 2021 rok

W przypadku szeroko rozumianego sektora IT sytuacja z zatrudnieniem jest dobra. Obecnie spółka zatrudnia ponad 700 osób i jak wskazuje jej wiceprezes, w rozmowie z Comparic24, w dalszym ciągu zatrudniane będą kolejne osoby, ponieważ one są niezbędne do dalszego rozwoju. Biorąc pod uwagę dodatkowy popyt na tego typu usługi, to sytuacja w tym aspekcie jest więc klarowna. Wartą uwagi jest również dynamika przychodów ze sprzedaży zagranicznej, która osiągnęła +28% r/r. Dlatego też w kolejnych latach firma będzie skupiać się przede wszystkim właśnie na sprzedaży zagranicznej.

– Jeżeli chodzi o Unie Europejską, to jest to Wielka Brytania, Niemcy. Idąc dalej w kierunku północnym, to jest to Finlandia i mamy też współprace z firmą z Norwegii. Chcemy mocniej postawić w 2021 roku na rynki niemieckojęzyczne, głównie Niemcy, ale również Austrię i Szwajcarię. Natomiast idąc dalej na zachód, to rozwijamy naszą działalność w Stanach Zjednoczonych, traktując je jako miejsce, w którym dzieje się wiele ciekawych przedsięwzięć, które mogą zostać naszymi klientami. – tak plany na przyszłość określił wiceprezes zarządu Ailleron.

Warto również wskazać, że spółka sprzedała swoje udziały w greckiej firmie Hoteliga International. Jak wskazuje wiceprezes w rozmowie z Comparic24, decyzja o wycofaniu się z tej inicjatywy wynika z faktu, że małe podmioty branży hotelarskiej (a to właśnie one były docelowym podmiotem tej inicjatywy) najdłużej będą wychodziły z kryzysu. Dlatego też została podjęta decyzja o skupieniu się na dużych podmiotach, najczęściej 4 i 5 gwiazdkowych.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: bitcoin era | akcje spółek giełdowych | cena złotówki | kurs orlen | funt notowania |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here