Naga Markets



Agora podtrzymuje oczekiwania wzrostu rynku reklamy o 4-7% r/r w tym rokuAgora podtrzymała oczekiwania dotyczące wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w tym roku o 4-7% r/r, przy czym jedynym segmentem, który w skali całego roku odnotuje spadek będzie prasa papierowa, podała spółka.

Agora podtrzymała oczekiwania dotyczące wzrostu wartości rynku reklamy

“Jednym z głównych czynników, który zdecyduje o poziomie przychodów Grupy, będzie kondycja rynku reklamy w Polsce. Według szacunków spółki w 2021 r., rynek reklamy w Polsce powinien rozpocząć stopniową odbudowę swojej wartości po kryzysie wywołanym wybuchem pandemii koronawirusa i jej skutkami dla polskiej gospodarki” – czytamy w raporcie kwartalnym.

Te artykuły również Cię zainteresują




Według szacunków spółki, reklamodawcy zwiększą wydatki na promocję swoich towarów i usług o około 4-7% w porównaniu z 2020 r., podano dalej, podtrzymując oczekiwania przedstawione w marcu br.

“Odbudowa wartości rynku reklamy rozpoczęła się już w pierwszym kwartale 2021 r. W opinii spółki, jedynym segmentem rynku, w którym wartość wydatków na reklamę skurczy się w całym 2021 r. będzie prasa wydawana w formie tradycyjnej. Pozostałe segmenty rynku reklamowego odnotują wzrosty wartości wydatków na reklamę, choć pewna niepewność towarzyszy jeszcze kinom i tempie znoszenia obostrzeń, w których wznowiona zostanie ich działalność” – czytamy dalej.

Agora wskazała też, że segmentem najmocniej odczuwającym skutki pandemii jest reklama zewnętrzna, wrażliwa na liczbę kontaktów odbiorców z przekazem promocyjnym.

“Ograniczenie wydatków na reklamę w tym obszarze rynku będzie miało istotny wpływ na wyniki Grupy Agora. AMS jest liderem rynku reklamy zewnętrznej, dysponując nowoczesnymi nośnikami w najczęściej uczęszczanych miejscach. Znoszenie restrykcji w przemieszczaniu się ludności, wzrost liczby kontaktów z przekazem reklamowym oraz kolejne etapy ‘odmrażania’ polskiej gospodarki powinny skutkować szybszym niż rynkowy powrotem kampanii reklamowych na nośniki reklamowe z oferty AMS” – napisano w raporcie.

Agora podkreśliła ponadto, że wybuch pandemii w istotnym stopniu przyspieszył procesy cyfryzacyjne na rynku prasy. Przyspieszył digitalizację prasy, która w opinii spółki będzie kontynuowana w 2021 r.

“W rezultacie oferta prasy tradycyjnej będzie nadal się kurczyć, a na pierwszym planie w jeszcze większym stopniu znajdzie się oferta cyfrowa. Agora jest liderem na polskim rynku jeśli chodzi o prenumeratę cyfrową wydawnictw prasowych. Liczba aktywnych subskrypcji Wyborcza.pl systematycznie rośnie – na koniec marca 2021 r. było to ponad 258 tys. Nieustannie rośnie też udział wpływów cyfrowych dziennika, a dzięki działaniom optymalizacyjnym w obszarze prasy tradycyjnej poprawia się wynik całego segmentu Prasa” – czytamy także.

invest

Spółka spodziewa się dalszego wzrostu wpływów w segmencie internet, zarówno dzięki istotnej poprawie jakości powierzchni reklamowej Gazeta.pl, jak i szybko rozwijającej się spółce Yieldbird. W opinii zarządu, inicjatywy rozwojowe podjęte przez poszczególne przedsięwzięcia internetowe grupy istotnie poprawiły zarówno jakość cyfrowych powierzchni reklamowych, jak i bezpieczeństwo przekazu reklamowego, tak istotne z punktu widzenia reklamodawców. Przekłada się to na rosnący udział wpływów cyfrowych w całkowitych wpływach ze sprzedaży reklam w grupie (55,1% w pierwszym kwartale 2021 r.).

“Sprzedaż wydawnictw w formie tradycyjnej zmniejszy się w 2021 r. ze względu nie tylko na trendy rynkowe, ale również na szybkie przyzwyczajenie się Polaków i Polek do czytania publikacji cyfrowych. Grupa Agora aktywnie rozwija jednak prenumeratę cyfrową ‘Gazety Wyborczej’ oraz sprzedaż wydawnictw książkowych i muzycznych w formie cyfrowej lub poprzez internetowe księgarnie. Dzięki temu systematycznie rośnie udział wpływów cyfrowych zarówno ze sprzedaży wydawnictw (29,4% w pierwszym kwartale 2021 r.), jak i szerzej ze sprzedaży treści (34,8% w pierwszym kwartale 2021 r.) w Grupie Agora. Zarząd spółki szacuje, że dzięki aktywnemu inwestowaniu w projekty wspierające cyfrowy rozwój w Grupie Agora ten trend w 2021 r. jeszcze przyspieszy” – podsumowano.

Według szacunków Agory, opartych na dostępnych źródłach danych, w I kw. 2021 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła około 2,2 mld zł i była wyższa o 1,5% r/r. W tym czasie reklamodawcy ograniczyli swoje wydatki na reklamę we wszystkich mediach poza internetem – w tym segmencie wydatki na reklamę wzrosły o 17,5% r/r, a jej udział w całości wydatków na reklamę w tym okresie wyniósł 44%.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here