Naga Markets



Agora oczekuje wzrostu rynku reklamy o ok. 4-7% r/r w 2021 r.Agora zakłada wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w tym roku o 4-7% r/r, ale zaznacza, że w I kwartale należy oczekiwać spadek wydatków na reklamę, podała spółka. Powrót do wartości z przed pandemii może zająć co najmniej 2-3 lata.

Retro

Agora przedstawia prognozy dotyczące rynku reklamy

“Na podstawie dostępnych danych rynkowych spółka szacuje, że wartość rynku reklamy w Polsce w 2021 r. zwiększy się w porównaniu z 2020 r. o około 4-7%” – czytamy w sprawozdaniu zarządu za 2020 r.

Te artykuły również Cię zainteresują




“Spółka spodziewa się, że pierwszy kwartał 2021 r. przyniesie jeszcze spadek wydatków na reklamę w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r., który w niewielkim jeszcze stopniu został dotknięty negatywnymi skutkami wybuchu pandemii. Odbudowa wartości rynku reklamy powinna być widoczna już od drugiego kwartału 2021 r.” – podano także.

W opinii spółki, jedynym segmentem rynku, w którym wartość wydatków na reklamę skurczy się w całym 2021 r. będzie prasa wydawana w formie tradycyjnej.

“Pozostałe segmenty rynku reklamowego odnotują wzrosty wartości wydatków na reklamę. Grupa spodziewa się, że po uruchomieniu kin wzrost wartości wydatków na reklamę w tym segmencie rynku reklamowego może sięgnąć około 19%-22%. Na tempo wzrostu tych wydatków wpłynie data wznowienia działalności przez duże sieci kinowe” – czytamy dalej.

Agora szacuje, że wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną może wynieść około 5-9%, a w prasie wartość wydatków na reklamę może skurczyć się o około 14-17%. Wydatki na reklamę w telewizji mogą być wyższe o około 5-8%, a w radiu i internecie – o 6-9%.

“Jednocześnie, ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy rozwój sytuacji związanej z pandemią i jej skutki gospodarcze powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności. Biorąc pod uwagę powyższe trudno jest również przewidzieć w jakim tempie rynek reklamy powróci do wartości sprzed wybuchu pandemii i jak ukształtuje się jego struktura. Proces ten może zająć co najmniej 2-3 lata” – podsumowano w materiale.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here