Naga Markets



Agora nadal oczekuje spadku rynku reklamy o ok. 8-12% r/r w 2020 r.Agora podtrzymuje prognozę zakładającą spadek wartości rynku reklamy w Polsce w tym roku o 8-12% r/r, ale zaznacza, że ze względu na pandemię powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności, podała spółka.

Forex Club

Agora przewiduje ograniczenie wydatków przez reklamodawców

“Ze względu na brak możliwości oszacowania wpływu na rynek reklamy wprowadzenia kolejnych obostrzeń, spółka postanowiła nie weryfikować swoich szacunków dotyczących zmiany wartości wydatków reklamowych w Polsce przedstawionych w komentarzu zarządu do sprawozdania finansowego za pierwsze półrocze 2020 r. Według opublikowanych szacunków spółki, opartych na prognozie wartości PKB w Polsce oraz danych na temat rynku reklamy, w 2020 r. reklamodawcy ograniczą wydatki na promocję swoich towarów i usług o około 8% – 12% w porównaniu z 2019 r.” – czytamy w raporcie finansowym spółki za III kw.

Te artykuły również Cię zainteresują




W opinii spółki, w całym 2020 r. dynamiki wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą odbiegać od tych przedstawionych przez Agorę po pierwszym półroczu 2020 r.

“W trzecim kwartale 2020 r. reklamodawcy dość szybko powrócili do aktywności reklamowej w mediach elektronicznych (internet, telewizja i radio). Odbudowa wartości wydatków na reklamę w prasie i w reklamie zewnętrznej postępowała wolniej. Duże spadki były widoczne w wydatkach na reklamę kinową w związku z wprowadzonymi limitami liczby sprzedanych biletów, które negatywnie przekładały się na poziom frekwencji” – czytamy dalej.

Według spółki, w czwartym kwartale 2020 r. działania podjęte w celu zahamowania dalszego rozprzestrzeniania się wirusa mogą dotknąć przede wszystkim segment reklamy zewnętrznej ze względu na ograniczenia w przemieszczaniu się ludności i mniejszy kontakt z przekazem reklamowym.

“W mniejszym, ale zauważalnym stopniu dotkną one też wydatki na reklamę w prasie. Podobnie jak w poprzednich kwartałach w najmniejszym stopniu negatywne skutki pandemii dla wartości wydatków reklamowych będą odczuwalne przez media elektroniczne (internet, telewizja i radio), choć tutaj także wartości wydatków na reklamę mogą ulec zmniejszeniu. Z uwagi na ponowne administracyjne zamknięcie kin od 7 listopada 2020 r. nie będą realizowane kampanie reklamowe w tym segmencie” – czytamy również.

“Jednocześnie ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy rozwój sytuacji związanej z pandemią i jej skutki gospodarcze, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności” – podkreśliła także spółka.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą “Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here