Naga Markets



Grupa Kapitałowa ACTION S.A. opublikowała wyniki za I kw. 2020 r. Są one zgodne z prognozą i pokazują, że firma skutecznie zarządza restrukturyzacją, a zdobyte doświadczenie wykorzystuje do wzmocnienia biznesu w okresie epidemii COVID-19.

Partnerzy spółki deklarują współpracę czekając na oficjalne podpisanie układu

Pierwszy kwartał 2020 r. pokazał, że w biznesie liczy się ogromne doświadczenie, które ma Action, bo jest na rynku od prawie 30 lat oraz umiejętność działania w sytuacjach kryzysowych, a także trafna ocena zmian rynkowych i dostosowywanie się do nich. Restrukturyzacja, która trwa w firmie od połowy 2016 r., miała i nadal ma bardzo pozytywną stronę, ponieważ wzmocniła umiejętność dostosowywania się i podążania za przemianami. Docenia to coraz liczniejsze grono partnerów, którzy deklarują współpracę z Action po oficjalnym podpisaniu układu.

Planowana na początek kwietnia rozprawa sądowa o zatwierdzeniu układu z powodu zagrożenia epidemiologicznego została odwołana. Jednak już dziś mamy zapewnienia od wielu producentów o tym, że aby wrócić z nami do współpracy potrzebują oni tylko informacji o formalnym zakończeniu postępowania sanacyjnego. To dla nas bardzo ważna deklaracja, bo pokazuje, że zdaliśmy egzamin z restrukturyzacji i partnerzy to doceniają. Mam nadzieję, że już wkrótce poznamy nowy termin rozprawy o zatwierdzenie układu, który będzie początkiem pełnego powrotu Action do gry – komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Wyniki na plus

W pierwszym kwartale 2020 roku Grupa Kapitałowa Action S.A. zrealizowała zysk netto przypadający na akcjonariuszy w kwocie 1 588 tys. złotych. Jednocześnie spółka Action S.A. w restrukturyzacji wypracowała wynik netto w kwocie 1 879 tys. złotych.

Nowe produkty w ofercie

W ostatnim czasie do oferty Spółki dołączyły nowe kategorie produktowe, tak by w czasie szturmu na sklepy internetowe klienci B2B Action mogli nie tylko kupować od dystrybutora potrzebny do zdalnej pracy i rozrywki sprzęt IT, ale również podstawowe produkty FMCG i oferować kompleksowo najbardziej potrzebne rzeczy w czasie izolacji społecznej.

Epidemia skokowo zmieniła podejście klientów do zakupów w Internecie. Przyrost zainteresowania był ogromny, dlatego wyszliśmy naprzeciw tym oczekiwaniom zarówno w Polsce, jak i w Europie. Dynamika wzrostu pozwoliła na wprowadzenie nowych kategorii, w tym produktów FMCG. Ale to tylko cześć zmian, które wywołała akcja #zostańwdomu. Rozwinęły się też istniejące kategorie produktowe dostępne w naszej ofercie. Poza tym widać, że nawyk kupowania w Internecie u wielu konsumentów pozostanie. To dla nas kluczowe, ponieważ szerokość i różnorodność oferty robi z nas kompleksowego dostawce dla e-commercu w Europie, jak i sprawność logistyczna oraz wysoki poziom informatyzacji procesów ułatwiających handel internetowy naszym klientom – mówi Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Znaczne wzrosty w segmencie e-commerce

COVID-19 mocno przyspieszył rozwój sprzedaży przez Internet. W pierwszym kwartale 2020 r. Action nawiązał współpracę z dostawcą integracyjnych rozwiązań do platform e-commerce dla swoich partnerów. Dzięki temu jako jeden z nielicznych w branży, dał możliwość  dwukierunkowej integracji z największymi platformami sprzedażowymi w Polsce, przy jednoczesnej automatycznej integracji z ofertą dystrybutora, a wszystko to na preferencyjnych warunkach dla swoich resellerów.

Dodanie dwukierunkowej integracji, a także możliwość pełnej obsługi wysyłki towaru z naszego centrum logistycznego (droppshipping) to atuty, które szybko docenili nasi partnerzy w Polsce. Dzięki temu ich liczba sukcesywnie rośnie. Bardzo dynamiczny rozwój, co nas najbardziej cieszy, osiągnęliśmy w handlu z e-commerce’ami europejskimi. Wygrywamy dobrą ceną i dostępnością towaru, a także bardzo szeroką bazą współpracujących z nami klientami, których zaufanie jest dla nas kluczową sprawą – dodaje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Dalszy rozwój oferty szkoleń

Action Business Center – specjalna, wydzielona jednostka VAD, czyli dystrybucji z wartością dodaną w Action – w I kw. 2020 zorganizowała ponad 30 szkoleń i webinarów dla swoich klientów. Tematyka spotkań dotyczyła przede wszystkim rozwiązań serwerowych, oferty smart home, a także nowego segmentu u dystrybutora, czyli fotowoltaiki.

Jako pierwsi na rynku zrobiliśmy w ramach Akademii Fibaro szkolenia certyfikacyjne w wersji online. Rekordowo dużo chętnych mieliśmy na spotkaniach dotyczących fotowoltaiki. Jak widać coraz więcej naszych partnerów docenia kompleksowość oferty Action i to, że wsłuchując się w potrzeby rynku i partnerów, rozwijamy biznes powiększając go o perspektywiczne segmenty. Energia odnawialna jest tego najlepszym przykładem, bo dziś ten obszar jest bardzo istotny w kontekście zmian klimatycznych zachodzących na świecie i w naszym kraju – podsumował Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu Action S.A.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here