Naga Markets



Grafika przedstawiają atrybuty UKFinancial Conduct Authority (FCA), brytyjski regulator rynku finansowego przeprowadził badanie, z którego jasno wynika, że obywatelom UK jeszcze daleko do kryptowalutowej rewolucji.

Jak wynika z ankiety FCA, jedynie 3% Brytyjczyków nabyło kryptowaluty. To jednak nie wszystko, ponieważ aż 73% w ogóle nie wiem czym są kryptowaluty lub jak je zdefiniować.

Całe badanie opublikowane zostało na stronie internetowej regulatora. Natomiast najważniejsze dane, FCA przedstawiło także we wpisach na Twitterze:


Tylko 1/4 badanych rozumie kryptowaluty 

FCA przeprowadził badanie na 2132 respondentach z różnych części Zjednoczonego Królestwa. Kiedy poproszono o wyjaśnienie terminu kryptowaluty, 58 procent stwierdziło, że nigdy o czymś takim nie słyszało. 10 procent odpowiedziało “nie wiem”, a 5 procent na pytanie odpowiedziało nieprawidłowo.

Jedynie nieco ponad 1/4 ankietowanych znała pojęcie kryptowalut. Najczęściej byli to mężczyźni, wiek między 20 a 44 lata z wyższej i średniej klasy społecznej.

Internet i tradycyjne media propagatorem krypto

W ankiecie pojawiło się pytanie gdzie po raz pierwszy ludzie usłyszeli o krypto-aktywach. Najwięcej odpowiedzi wskazywało na wiadomości online oraz tradycyjne media.

Tradycyjne media (tv, radio) jako odpowiedź najczęściej padała ze strony osób po 55-roku życia. Z kolei najmłodsi respondenci, w wieku 16-24 lata wskazywali media społecznościowe jako najbardziej wpływowe źródło informacji.

Bitcoin górą

Bitcoin wydaje się być ulubionym kryptoaktywem brytyjskich konsumentów z uwagi na to, że ponad 50% respondentów, który dokonali zakupu kryptowalut wydało swoje pieniądze właśnie na BTC. Jedynie gdy jeden na trzech [34%] ankietowanych wybrał Eter (ETH).

Christopher Woolard, dyrektor wykonawczy ds. Strategii i Konkurencyjności FCA, skomentował wyniki ankiety następująco:
“Te badania dają nam dowody, których wcześniej nie mieliśmy na temat interakcji konsumentów z aktywami cyfrowymi. Pomoże nam to zapewnić, że działamy na podstawie dowodów, ponieważ staramy się chronić konsumentów oraz integralność rynku. Wyniki sugerują, że chociaż krypto-aktywa mogą nie być dobrze rozumiane przez wielu konsumentów, zdecydowana większość obecnie ich nie kupuje ani nie używa.”

Zobacz również: Brexit: Premier Theresa May wzywa UE do pomocy w przełamaniu impasu

“Chociaż gdy badania wskazują pewne szkody dla indywidualnych użytkowników kryptowalut, nie sugerują dużego wpływu na szersze społeczeństwo. Niemniej jednak kryptowaluty są złożonymi, zmiennymi produktami. Konsumenci, którzy zdecydują się w nie inwestować, powinni być przygotowani na utratę wszystkich swoich pieniędzy” – dodał Woolard.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here