Naga Markets


Błędy poznawcze ( z psychologii – Błąd poznawczy – w poznaniu społecznym ogólne określenie wzorca nieracjonalnego spostrzegania rzeczywistości, mającego wpływ na ludzkie postawy, emocje, rozumowanie lub zachowania (działania). Badaniem błędów poznawczych zajmują się nauki społeczne) dotyczące transakcji odgrywają dużą rolę w tradingu. Wpływają one na sposób wchodzenia i wychodzenia z rynku. Twoje wyniki poprawią się, jeśli wiesz, co działa przeciwko Tobie, abyś mógł podejmować bardziej obiektywne, racjonalne decyzje. Platforma handlowa Capital.com pomaga przedsiębiorcom w racjonalizacji błędów handlowych. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do wykrywania wielu błędów handlowych i ostrzegania traderów przed ich popełnieniem. Przed złożeniem zlecenia, które jest wysoce prawdopodobne, że będzie obarczone takim błędem otrzymasz powiadomienie z informacjami dotyczącymi tego błędnego nastawienia.


# 36: Błąd pewności siebie.
Proces poznawczy lub percepcyjny, który jest zniekształcony przez potrzebę utrzymania i wzmocnienia poczucia własnej wartości lub tendencji do postrzegania siebie w zbyt korzystny sposób.
Problem z tym nastawieniem (lub ego) polega na tym, że często nie chce się brać odpowiedzialności gdy coś idzie nie tak. Ta tendencja ma duże znaczenie, gdy wszystko idzie dobrze. Dzieje się tak, ponieważ jest wiele czynników wpływających na wynik.
Ta tendencja jest dodatkowo szkodliwa w handlu, ponieważ może prowadzić do nadmiernej pewności siebie i pochopności w podejmowaniu decyzji.

# 37:Błąd tu i teraz
Większość z nas wolałaby odczuwać przyjemność w obecnej chwili, pozostawiając ból na później. Jest to nastawienie szczególnie niepokojące dla ekonomistów (tj. nasza skłonność do nadmiernego wydatkowania i niechęć do oszczędzania pieniędzy). W terminach handlowych oznacza to pokusę, by zbyt szybko księgować zyski, ponieważ chcesz cieszyć się jak najszybciej z wygranej.
Ma również element niedojrzałości: dlaczego martwić się o przyszłość, kiedy można cieszyć się teraz? Jest to ludzkie nastawienie poznawcze, z którym w dalszym ciągu zmaga się rząd i sektor emerytalny.

# 38: Iluzja częstotliwości
Być może w zeszłym tygodniu natknąłeś się na nową firmę, która wydawała się dobrą okazją do handlu. Potem przez weekend ta sama nazwa pojawiła się w programie radiowym. Nazwa pojawiła się w reklamie YouTube dwa dni później.
Każde powtórzenie zwiększyło podprogowe zapewnienie; nieświadomie obserwowałeś ta nazwę, nawet jeśli nie wiedziałeś nic o tej firmie.
Czasami ta stronniczość jest fałszywie przypisywana intuicji (która sama w sobie może być wysoce błędna). Nastawienie wynikające z iluzji częstotliwości jest również znana jako stronniczość Baader-Meinhof.

# 39: Afekt heurystyczny
To nastawienie oznacza, że twój stan emocjonalny może wpłynąć na twoje decyzje handlowe. Jeśli masz pozytywne nastawienie, z większym prawdopodobieństwem odpowiesz pozytywnie i szybko na przykład na okazje tradingową.
Odwrotne – uczucia negatywne – występują również. Jest to uprzedzenie poznawcze, które wspiera szybkie podejmowanie decyzji.
W świecie finansów jest to szczególnie związane z sytuacjami, w których znajomość może przyciągnąć bardziej pozytywną reakcję na towar lub markę w porównaniu z mniej znaną nazwą potencjalnie wiążącą się z wyższym ryzykiem (lub nie).

# 40: Odchylenie negatywne
Negatywne nastawienie może potencjalnie odciągnąć cię od działania i podejmowania decyzji. Ta tendencja jest podobna do pytania czy szklanka jest w połowie pusta czy do połowy pełna.Jak się wydaje, to nastawienie poznawcze raczej prowadzi w kierunku wyniku negatywnego, a nie pozytywnego. Postawa negatywności jest dobra w tym sensie, że może zwiększać poziom ostrożności. Jednak może okazać sie niekorzystne, gdy obniży twoje poczucie wartości lub zmieni twój osąd.

# 41: Efekt przynęty
Jest to typowe nastawienie kognitywne stosowane w marketingu i sprzedaży. Może to być sytuacja, w której konsumenci mają wybór produktów, ale gdy proces selekcji jest zakłócany przez dodatkowy wybór – trzeci lub czwarty, prawdopodobnie fałszywie wyceniony.W usługach finansowych i handlu może to oznaczać nadmiar opcji inwestycyjnych, co skutkuje pośpiesznymi nieprzemyślanymi do końca decyzjami o złej jakości.

# 42: Błąd obawy przed uczuciem straty
Ludzie przejawiający niechęć do żalu unikają podejmowania zdecydowanych działań, ponieważ obawiają się, że z perspektywy czasu każde działanie, które wybiorą, okaże się stratne. Zasadniczo, to nastawienie ma na celu powstrzymanie poczucia żalu związanego ze złym podejmowaniem decyzji. Jest to zjawisko poznawcze, które często pojawia się u traderów, powodując zbyt długie przetrzymywanie stratnych pozycji, aby uniknąć przyznania się do błędów i poniesienia strat.W kategoriach finansowych może to prowadzić do wzrostu poziomu niechęci do ryzyka – unikania akcji i udziałów na giełdzie i w zamian trzymania się instrumentów wspieranych przez rząd.

# 43: Hard-Easy Bias
W bardzo prosty sposób wiąże się to z nadmiernym zaufaniu do siebie w trudnych do usunięcia problemach i brakiem zaufania przy łatwiejszych. Aby przezwyciężyć tę tendencję, jest potrzebny bardziej systematyczny proces decyzyjny w miejsce ulegania naturalnemu uprzedzeniu.To nastawienie poznawcze jest szczególnie ważne dla przedsiębiorców lub kogokolwiek zaangażowanego w regularne zarządzanie ryzykiem przedsiębiorstwa w róznych branżach.

# 44: Skłonność do konserwatyzmu
Jeśli mocno trzymasz się swoich przekonań, w pewnym momencie możesz ulec błędowi konserwatyzmu.. W świecie finansów może to oznaczać, że możesz reagować powoli na nowe dane lub zdarzenia, co negatywnie wpływa na ocenę sytuacji.Badania behawioralne dotyczące finansów sugerują, że takie nastawienie jest częścią “wytrwałości w wierze”. Ma to konsekwencje w przypadku złożonych sytuacji informacyjnych, w przypadku których istnieje potrzeba czy wręcz konieczność przyjęcia nowych informacji i dokonania korekt.

# 45: Rachunkowość mentalna
Jest to zdolność do zarządzania wydatkami, z podziałem na zadania. Mentalna księgowość jest nastawiona na sprzedaż zwycięzcy, chociaż sprzedaż przegranego jest racjonalną decyzją w większości przypadków z powodu korzyści podatkowych, a także fakt, że przegrywająca akcja jest słabszą inwestycją. Ból spowodowania straty jest zbyt duży, by inwestor mógł znieść, więc sprzedaje zwycięzcę, aby uniknąć bólu. Jest to efekt awersji do strat, który może skłonić inwestorów do podejmowania decyzji.To nastawienie poznawcze ma bliskie powiązania z hiperbolicznym dyskredytowaniem.

# 46: Błąd dyskontowania hiperbolicznego

Hiperboliczne odchylenie dyskontowe oznacza, że sięgamy po mniejszą nagrodę, a nie po większą nagrodę ale odleglejszą w czasie. Jest to forma uprzedzenia, która jest sprzeczna ze zdrowym rozsądkiem i logiką. Ludzki mózg ma naturalne pragnienie zaspokojenia tu i teraz, nie chce czekać na większą, choć odleglejszą nagrodę. W świecie handlu i finansów dyskontowanie hiperboliczne jest powszechne. Day trading jest przeciwstawiany długoterminowym zarabianiu na dywidendach czy wieloletnich obligacjach.

# 47:Błąd złej oceny czasu trwania zdarzenia negatywnego
Uprzedzenie czasowe jest psychologiczną obserwacją pokazującą, że osądy ludzi dotyczące nieprzyjemnych bolesnych doświadczeń zależą bardzo niewiele od czasu trwania tych doświadczeń.
W handlu, na przykład, to nastawienie może w rzeczywistości być nieproporcjonalne do rzeczywistej straty. Wiele eksperymentów wykazało, że na te oceny mają wpływ dwa czynniki: szczyt (kiedy doświadczenie było najbardziej bolesne) i jak szybko ból maleje. Jeśli zmniejsza się wolniej, doświadczenie uważa się za bardziej bolesne. Stąd pojęcie ” reguła szczytowa “, która opisuje ten proces oceny.

# 48: Błąd małych prób.
To nastawienie behawioralne jest powiązane z “wielkością próby”. Jest tendencja w każdej dyscyplinie zawodowej, w tym w handlu, do wyciągania wniosków z niewielkich ilości losowo zebranych danych.
Zwolennicy tej tendencji twierdzą, że niewielki rozmiar próby pozwala uniknąć przypadkowych wzorców lub klastrów. Jednak odwrotność może być również (bardzo) mocno argumentowana . Podstawowym problemem z tym nastawieniem jest to, że zbyt mały rozmiar próbki podważa prawdopodobieństwo wyniku.
To uprzedzenie poznawcze (stronniczość) jest często zbyt prostym skrótem używanym do poszukiwania zależności tam, gdzie może ona nie istnieć.

# 49:”Indukowana ślepota” – teoria przesłania rzeczywistość.
” Indukowana ślepota”- uprzedzenie poznawcze, które sugeruje, że często nasze teorie o tym, jak działa świat, przesłaniają nam rzeczywistość, jak świat działa naprawdę
Często dokonujesz błędnej oceny transakcji. Ale przyznanie się do tego nie zawsze jest łatwe – i czasami może wywołać stereotypowe odchylenie ślepoty. Oznacza to, że możesz uciec się do wymówek, by to wyjaśnić: Coś się stało, nie mogłem kontrolować … Nie zdawałem sobie sprawy, że X jest większym problemem niż to było … itd. To nastawienie poznawcze wykracza daleko poza finanse, przenikając do polityki, marketingu i innych sfer życia.

# 50: Kontrola impulsów
Wiara w zdolność powstrzymywania się to skłonność ludzi do przeceniania ich zdolności do kontrolowania zachowań impulsywnych. Zawyżone przekonanie o samokontroli może prowadzić do większego narażenia na pokusy i zwiększonej impulsywności.
Jeśli sądzisz, że możesz opanować siebie i unikać złych transakcji, ale wciąż ci się nie udaje, to jest to stronniczość w działaniu. Tolerancja powstrzymywania ma wiele wspólnego z uzależnieniem. Ma swoje korzenie w skupieniu i samokontroli – a raczej braku skupienia i samokontroli. Problem polegający na tym uprzedzeniu poznawczym polega na tym, że wielu ich nie docenia, jak znaczące jest ono w rzeczywistości. W praktyce ma duży wpływ na nasze działania i niesie wysoki poziom ryzyka.

https://capital.com/



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here