Naga Markets



GPW sesja z dzwonkiemPiątkowa sesja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) właśnie dobiegła końca. Jak się okazuje, ostatnia niepewność na zachodnich rynkach powstrzymuje polską giełdą od wzrostowego odbicia. Indeks WIG20, w skład którego wchodzi 20 największych spółek akcyjnych notowanych na warszawskim parkiecie wzrósł dziś bowiem zaledwie o 0,16% tym samym przedłużając niewielki impuls wzrostowy z czwartku.

  • WIG20 lekko odbija pod koniec tygodnia
  • Allegro, JSW, PKO i PZU największymi wygranymi w piątek
  • Ponad 180 spółek na GPW kończy sesje na minusie

Mieszany koniec tygodnia na GPW. WIG20 broni honoru polskiej giełdy

Piątkowa sesja na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie zakończyła się lekko pozytywnym akcentem. 10 spółek z WIG20 zakończyło dzień na plusie, co pozwoliło całemu indeksowi na wzrost o 0,16%. Wolumen na całym GPW wyniósł ponad 82 mln, przy całkowitym obrocie wynoszącym niemal 4 mld zł. 134 spółki zakończyło dzień wyżej (35,5%), a 187 odnotowało spadek (49,6%). Z kolei 56 z nich zamknęło się na poziomie otwarcia.

Te artykuły również Cię zainteresują

Najchętniej handlowanymi spółkami były Allegro, CD Projekt oraz KGHM. Najmocniej rosła dziś spółka Alior (WIG20)(+6,57%) oraz Pharmena (+43,43%), a silniej spadała firma LPP (WIG20)(-5,66%) oraz Pragmafa (-12,26%).

WIG20 nieznacznie powyżej ceny otwarcia na koniec tygodnia

Spoglądając na notowania indeksu WIG20 można zaobserwować, iż dzisiejsza sesja była kontynuacją niewielkiego impulsu wzrostowego, który miał miejsce w czwartek. Tym samym indeks zakończył tydzień na poziomie 1645 spadając trzeci tydzień z rzędu.

Kurs WIG20 na interwale dziennym, tradingview
Kurs WIG20 na interwale dziennym, tradingview

Niewątpliwie brak odreagowania wzrostowego sugeruje dalsze spadki w kolejnych sesjach. Przebicie październikowego minimum 1625 otworzyłoby drogę do okrągłego poziomu 1600 z celem na dolne ograniczenie konsolidacji 1545. Z drugiej strony dopiero wzrost powyżej 1673 oraz przebicie oporu 1738 przywróciłoby nadzieje kupującym.

Alior Bank wzrasta w piątek ponad 6%

Jednym z głównych zwycięzców dzisiejszej sesji jest spółka Alior Bank, która odnotowała silny wzrost rzędu 6,57% w piątek po mozolnym tygodniu. Jednak jedna sesja nie przesądza o dalszym kierunku, a dopiero przebicie lokalnego oporu w okolicach 14,0 pozwoliłoby tworzyć scenariusze wzrostowe. Dopóki tak się nie stanie dominuje trend spadkowy z celem na wsparcia 11,40.

Kurs Alior Bank na interwale dziennym, tradingview
Kurs Alior Bank na interwale dziennym, tradingview

Tymczasem klienci za pomocą bankowości internetowej Alior Online i aplikacji Alior Mobile będą mogli zlecać przelewy ze swoich kont w sześciu innych bankach.

W Alior Banku sukcesywnie wykorzystujemy możliwości, jakie daje nam otwarta bankowość. Po wykorzystaniu usług dostępu do informacji o rachunku w procesie pożyczkowym i udostępnieniu klientom agregacji rachunków w kanałach cyfrowych, umożliwiamy zlecanie przelewów z rachunków w innych bankach – powiedział dyrektor ds. Open Banking w Alior Banku Krzysztof Grzeszczuk.

LPP największym przegranym sesji na WIG20

Z kolei głównym przegranym sesji na WIG20 okazała się spółka LPP, która ostatecznie zamknęła się spadkiem o -5,66%.  Tym samym zostało pokonane ważne wsparcie 5850, a kurs znalazł się tak nisko po raz pierwszy od końca kwietnia. Dalsza wyprzedaż powinna doprowadzić do testu poziomu 5400 tj. dołka z połowy kwietnia. Z drugiej strony dopóki notowania nie powrócą powyżej 6625 trend spadkowy powinien dominować.

Kurs LPP na interwale dziennym, tradingview
Kurs LPP na interwale dziennym, tradingview

Jednocześnie LPP wdrożyło we współpracy z firmą K2Bots.AI chatbota drugiej generacji, z którego pomocy mogą korzystać klienci należących do LPP marek Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay. Narzędzie pozwala obecnie na rozwiązanie 200 najbardziej popularnych problemów zgłaszanych do Contact Center przez klientów sklepów internetowych.

Najnowsza generacja chatbota obsługujące już blisko jedną trzecią wszystkich spraw zgłaszanych do Biura Obsługi Klienta (BOK). Dzięki zautomatyzowaniu obsługi najczęściej zadawanych pytań, w czasach szybkiego wzrostu sprzedaży online, chatbot drugiej generacji istotnie zwiększył efektywność pracy Contact Center gdańskiej spółki – czytamy w komunikacie.

Zobacz również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here