TMS


11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne.

11 bit
źródło xStation 5

Notowania spółki spadały podczas czwartkowej sesji o około 8% doprowadzając do odnotowania nowych minimów trwającej od połowy maja przeceny. Powodem spadków była publikacja raportu z wynikami za trzeci kwartał. Okazało się, że zysk netto wyniósł w tym czasie 3,6 mln zł w porównaniu z 0,83 mln zł rok temu. Przychody sięgnęły 13,9 mln zł wobec 2,73 mln zł przed rokiem. Na pierwszy rzut okaz wyniki są rewelacyjne, skąd więc przecena? Powodem są wygórowane oczekiwania analityków. Wynik netto jest aż o 16% gorszy od średniej prognoz, a przychody okazały się niższe od oczekiwań o 10%. Patrząc na wyniki od początku roku, spółka miała ponad 28,5 mln zł zysku netto, co oznacza gigantyczny postęp w porównaniu z nieco ponad 0,5 mln zł zysku przed rokiem. Ponad pięciokrotnie rosły także przychody w tym samym czasie. Spółka podała, że jej najważniejszym zadaniem jest obecnie produkcja gry “Projekt 8”, której budżet szacowany jest na ok. 20 mln zł. Patrząc na wykres widać, że dynamika spadków lekko osłabła, po wybiciu poniżej poprzedniego dołka, cena dość szybko wraca. Możliwe, że teraz będzie podobnie i nadal będziemy świadkami dość wąskiego ruchu jaki mamy od połowy września.


Inwestuj w akcje na GPW z prowizją 0,2% min. 2,99 PLN oraz w akcje zagraniczne z prowizją 0,12% min. 4,99 USD/EUR. Sprawdź konto demo oraz konto rzeczywiste w XTB.

Zobacz również: CD Projekt z malejącymi zyskami w III kw. 2018 r. „Wojna Krwi” poniżej prognoz

The Farm 51 specjalizuje się w tworzeniu zaawansowanych gier akcji.

farm 51

Mocną przecenę podczas czwartkowej sesji zanotował także inny przedstawiciel branży gier – Farm 51. Spółka traciła około 18% i to przy podwyższonych obrotach. W ten sposób cena wróciła na poziomy przed gwałtownej zwyżki z października. Powodem spadków były podane wczoraj informacje. Pozytywnie wypadły dane o sprzedaży w tzw. wczesnym dostępie gry „World War 3” na platformie Steam. Wstępne przychody brutto ze sprzedaży w dniach 19 października – 13 listopada 2018 roku wyniosły ponad 18,67 mln zł. Liczba sprzedanych kopii gry przekroczyła już 200 tysięcy egzemplarzy. Te dane wypadają pozytywnie, do spadków przyczyniły się natomiast słabe wyniki kwartalne. Strata w tym okresie wyniosła 2,3 mln zł netto, był to więc jeden z najgorszych kwartałów w historii spółki. Przychody wyniosły 1,3 mln zł, co także wypada dość słabo, gdyż przed rokiem było to 1,7 mln zł. Możliwe jednak, że reakcja rynku jest nieco przesadzona, choć w sumie podobnie jak wcześniejsze wzrosty. Warto mieć na uwadze, że w III kwartale nie było nowych premier, za to były koszty związane z produkcją „World War 3” oraz nowym projektem „Chernobyl VR”. Obecnie cena zmierza w rejon wsparcia przy 26 zł, gdzie może pojawić się pierwsza reakcja kupujących, jeżeli tak się nie stanie, kolejnym przystankiem może być okolica linii trendu w rejonie 20 zł.

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here